Portugalska grupa Jeronimo Martins podała w komunikacie, że sprzedaż Biedronki w pierwszym kwartale z wyłączeniem otwartych nowych sklepów wzrosła 6,5 proc. Przychód Biedronki w kwartale wyniósł niemal 3,4 mld euro.

Całą grupa zwiększyła w tym okresie sprzedaż 1,5 proc. do 4,8 mld euro, a w ujęciu porównywalnym 3,2 proc. Sprzedaż sieci drogerii Hebe spadła z kolei 6,3 proc., choć z wyłączeniem biznesu aptecznego zanotowała wzrost 5,4 proc.

EBITDA Biedronki wzrosło w kwartale 3,1 proc., a złotówkach 8,4 proc. - Ten kwartał jest szczególnie trudny do porównania z pierwszym kwartałem 20. Odnotowaliśmy doskonałe wyniki w styczniu i lutym 2020 r., Zanim w marcu mocno i nieoczekiwanie uderzyły nas pierwsze skutki pandemii Covid-19 - wyjaśnia prezes Pedro Soares dos Santos. - Ze względu na sezonowość działalności pierwszy kwartał to kwartał o najniższych obrotach w ciągu roku. Wyniki te są jednak zachęcające i wzmacniają nasze przekonanie, że wszystkie nasze sieci zapewnią zyskowny wzrost w 2021 r. - dodaje.

Jak podaje Euromonitor International Biedronka ma od dawna pozycję lidera w Polsce, obejmując 22 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych w ujęciu wartościowym w Polsce w 2020 roku. Drugi gracz na polskim rynku Lidl jest daleko w tyle, obejmując zaledwie 8 proc. rynku spożywczego w kraju. - Dyskonty są najszybciej rozwijającym się i już wiodącym kanałem spożywczym w Polsce. W ujęciu wartościowym kanał wzrósł w 2020 roku o 11 proc. i osiągnął 35 proc. udziałów całkowitej sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych w Polsce. Popularność wyżej wymienionego kanału dotyczy całej Europy, ale Polska ma najwyższą penetrację dyskontów wśród krajów Europy Wschodniej - mówi Marija Milasevic, starszy konsultant w Euromonitor International. - Głównym czynnikiem rozwoju dyskontów w kraju jest racjonalność - pod względem ceny, asortymentu, lokalizacji i jakości produktów. Dyskonty odpowiadają na bieżące potrzeby konsumentów, oferując najlepszy stosunek ceny do jakości. Ponadto dyskonty aktywnie rozwijają swoją obecność w omnichannel, wprowadzając aplikacje mobilne, opcje dostawy online, współpracę z dostawcami zewnętrznymi itp. W 2020 roku w Polsce tylko e-commerce spożywczy osiągnął lepsze wyniki niż dyskonty - dodaje.