Partnerstwo sposobem na silną konkurencję

Polskie firmy coraz chętniej wybierają franczyzę jako metodę rozwoju.

Publikacja: 04.04.2016 22:00

Foto: 123rf.com

Działanie w grupie, pod jedną marką, ze wspólnymi promocjami to udany patent. Z raportu firmy doradczej Profit System oraz portalu Franchising.pl wynika, że na rynku działa ponad 1,1 tys. systemów franczyzowych, w ramach których funkcjonuje 68,4 tys. sklepów i punktów usługowych. To jedna z głównych dróg rozwoju małych firm, daje pracę nawet 460 tys. ludzi. 80 proc. marek franczyzowych to firmy polskie.

O franczyzie zrobiło się w Polsce głośno przy okazji ostatniej wersji ustawy o podatku obrotowym. Zakładała ona potraktowanie grup firm działających w tym systemie jako jednego podmiotu. Wtedy z racji wysokich obrotów wiele z nich wpadało w najwyższą zaproponowaną wówczas stawkę, co znacznie pogarszało ich możliwości na rynku. Doszło do publicznych protestów, które spowodowały, że resort finansów wycofał się z takich rozwiązań.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie