Aplikacja lojalnościowa Lidla może namieszać na rynku

Testowaliśmy Lidl Plus, nową aplikację lojalnościową od Lidla. Jest prosta w obsłudze i ma niewiele wad.

Publikacja: 31.03.2019 16:54

Foto: ROL

Sieci handlowe robią wiele, by klienci do nich wracali. W tym celu prowadzą akcje lojalnościowe (np. zbieranie naklejek), ale także wprowadzają stałe programy lojalnościowe takie jak Moja Biedronka czy Clubcard. Lidl Polska dotychczas nie miał swojego programu lojalnościowego, tymczasem największy konkurent – Biedronka chwalił się ostatnio rosnącą liczbą klientów mających kartę lojalnościową Moja Biedronka. To się jednak zmieni – Lidl wprowadza dla klientów aplikację Lidl Plus. Redakcja „Rzeczpospolitej" miała okazję przetestować ją przed oficjalnym startem.

Lidl Polska zdecydował się na rozwiązanie, w którym karta lojalnościowa umieszczona jest w aplikacji. Odchodzi więc problem szukania jej w portfelu czy kieszeni, za to kłopoty mogą się pojawić przy słabym zasięgu sieci – aplikacja Lidl Plus potrafi wczytywać się wtedy bardzo długo. Część konsumentów mogą odstraszyć wymagania Lidla dotyczące danych osobowych, bo sieć chce od nas nawet adresu zamieszkania (co niczym nie różni się od wymagań np. Tesco i programu Clubcard). Proces rejestracji nie zajmuje jednak więcej niż parę minut.

W aplikacji dostępne są oferty i kupony rabatowe. Kupony rabatowe działają automatycznie – wczytawszy na skanerze przy kasie kartę rabatową rabat odlicza się sam od rachunku. Zniżki mogą być różne – w okresie testowym można było kupić taniej np. drugie opakowanie parówek, czy otrzymać zniżkę na paprykę (łącznie było 6 kuponów rabatowych). Oprócz tego w aplikacji dostępne są też oferty dające zniżki od 10 do nawet 40 procent i tylko niektóre wymagają zakupu większych ilości produktu. Miłym zaskoczeniem było pojawienie się po zakupie „zdrapki", jednak ku rozczarowaniu testującego pod zdrapką kryła się „tylko" zniżka 1 zł na łososia kanapkowego.

Przedstawiciele Lidla anonimowo zapewniali przy rozmowach o Lidl Plus, że w przyszłości rabaty i oferty będą dostosowywane indywidualnie do klienta. Co oznacza, że każdy użytkownik aplikacji będzie mógł mieć własne oferty rabatowe.

Bardzo wygodną funkcjonalnością Lidl Plus jest automatyczne zapisywanie paragonów. Natychmiast po zakończeniu transakcji w aplikacji pojawił się paragon za zakupy identyczny z papierowym. Zgodnie z informacją w aplikacji, będzie można wykorzystywać te e-paragony przy zwrotach. Wiadomo też, że będą one ułatwiały reklamacje.

Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze nawet dla osób, które nie przepadają za tego typu rozwiązaniami. Działa sprawnie (z zastrzeżeniem, że przy słabym zasięgu miewa problem z załadowaniem), a operacje dotyczące rabatów odbywają się automatycznie, trzeba jedynie wczytać kartę na skanerze przy kasie, najlepiej uprzedzając o tym kasjera. W czasie testów nie Lidl Plus nie zadziałał bez uprzedzania kasjera, że ma zostać wczytany.

Rozwiązanie Lidla ma szansę trochę namieszać na rynku – jest równie prosta w obsłudze, jak tradycyjne, plastikowe karty lojalnościowe, a jeżeli rabaty będą atrakcyjne, to ma szansę skłonić klientów do kupowania w Lidlu. Zgodnie z informacjami w aplikacji start Lidl Plus dla klientów zaplanowany jest na kwiecień 2019.

Sieci handlowe robią wiele, by klienci do nich wracali. W tym celu prowadzą akcje lojalnościowe (np. zbieranie naklejek), ale także wprowadzają stałe programy lojalnościowe takie jak Moja Biedronka czy Clubcard. Lidl Polska dotychczas nie miał swojego programu lojalnościowego, tymczasem największy konkurent – Biedronka chwalił się ostatnio rosnącą liczbą klientów mających kartę lojalnościową Moja Biedronka. To się jednak zmieni – Lidl wprowadza dla klientów aplikację Lidl Plus. Redakcja „Rzeczpospolitej" miała okazję przetestować ją przed oficjalnym startem.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji