Reklama

Niemal wszyscy Polacy kupują marki własne

Wydatki na tańsze wersje popularnych produktów to już 34 mld zł, konsumenci sięgają po kategorie, w których kilka lat temu takich marek jeszcze nie było.

Aktualizacja: 30.03.2021 06:18 Publikacja: 29.03.2021 21:00

Niemal wszyscy Polacy kupują marki własne

Foto: Adobe Stock

Marki własne dzięki uproszczonym opakowaniom oraz produkcji dla jednej sieci redukują koszty: są 20–30 proc. tańsze od odpowiedników znanych producentów. Ich znakiem był także brak marketingu – ale to się zmienia.

Np. pieluchy Dada z Biedronki to największa marka na rynku i inwestuje już także w promocję. Z raportu „GfK. Private Brands", który „Rzeczpospolita" poznała jako pierwsza, wynika, że w Polsce miesięcznie średnio 98 proc. gospodarstw kupuje takie produkty, średnio 110 razy w roku. Przeciętne gospodarstwo w Polsce w 2020 r. kupiło 171 unikalnych produktów pod markami własnymi sieci detalicznych – 24 więcej niż w 2011 r.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama