Segment zakupów firmowych jest bardzo atrakcyjny. Według szacunków tylko zakupy online warte są ponad 200 mld zł, zatem rynek kilka razy większy niż konsumencki. Na ten kawałek ma chrapkę platforma MerXu, nowy marketplace dla firm, które mogą bezpośrednio kupować od producentów wszelkie potrzebne im towary. Za projektem stoi grupa menedżerów - Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak i Sebastian Pietrowski, związani przez wiele lat z Allegro, Piotr Nowjalis, były szef finansów w CCC oraz eksperci z zagranicy.
Teraz także Allegro ma odpowiedź i rozwiązanie usprawniające zakupy firmowe. Firma podaje, że wartość handlu online w kategorii zakupów firmowych w Polsce wyniesie ponad 340 mld zł w 2021 roku. Oznacza to, że potencjał tego rynku jest ogromny, a platforma Allegro Biznes zostanie udostępniona na początku lutego.
Oferta Allegro Biznes dostępna będzie tylko dla posiadaczy konta Firma. Dlatego w momencie uruchomienia serwisu, firmy sprzedające i kupujące na Allegro automatycznie otrzymają do niej dostęp. Jednocześnie sprzedający, których oferty pojawią się na obu wersjach Allegro, otrzymają możliwość eksploracji dodatkowego rynku, na którym wydatki są średnio 10-krotnie większe niż w przypadku zakupów konsumenckich.
Allegro Biznes będzie odpowiadać na podstawowe, ale jednocześnie szerokie potrzeby wszystkich przedsiębiorców (np. artykuły papiernicze, produkty do sprzątania, sprzęt IT itp.). Oferta będzie również dostosowana do bardzo specyficznych branż, takich jak warsztaty samochodowe, firmy budowlane czy gabinety kosmetyczne. Każdego miesiąca co czwarta firma w Polsce robi zakupy na Allegro. Możliwość samodzielnego i szybkiego wyboru produktów w połączeniu z bardzo bogatą ofertą w konkurencyjnych cenach oraz wygodnymi dostawami - elementy tak ważne w naszych codziennych, prywatnych zakupach - nie były do tej pory dostępne w przypadku zakupów firmowych.
Ponieważ jednak klienci, poza życiem zawodowym, przyzwyczaili się do określonego standardu zakupów online, ta luka doprowadziła do szybkiego rozwoju funkcji i usług, takich jak nasza, skierowanych do klientów B2B – mówi Dagmara Brzezińska-Marcu, Commercial Category Management Director w Allegro.