Polski eksport ma się coraz lepiej. Branżom nastawionym na odbiorców zagranicznych nie przeszkadza konflikt na Wschodzie ani – przynajmniej na razie – spowolnienie w Chinach. Uderza ono w producentów niemieckich zamawiających w Polsce podzespoły.
Przykładem jest branża motoryzacyjna, gdzie kolejny rekord pobił polski eksport części i komponentów do produkcji aut. Według bazujących na Eurostacie danych firmy analitycznej AutomotiveSuppliers.pl w październiku (ostatni podliczony miesiąc) był on wart prawie 849 mln euro, o 16,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei wartość eksportowanych w październiku ub.r. samochodów przekroczyła 442 mln euro i była o przeszło 15 proc. wyższa. W rezultacie cały przemysł motoryzacyjny po dziesięciu miesiącach zwiększył eksport o 9,4 proc. r/r, do 17,1 mld euro.
– Spodziewamy się, że w całym 2015 roku wartość eksportu branży po raz pierwszy przekroczyła 20 mld euro i wyniosła 20,2–20,4 mld euro – mówi Rafał Orłowsk...
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.