Reklama
Rozwiń

Jak COVID-19 zmienia podejście do bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni

Pandemia COVID-19 sprzyja wzmożonej aktywności cyberprzestępców. Nastawieni na ataki podyktowane chęcią zysku, wykorzystują każdą nadarzającą się okoliczność. Kluczowa jest więc sprawna adaptacja do obecnych warunków i wdrożenie środków minimalizujących ryzyka.

Aktualizacja: 18.05.2020 06:30 Publikacja: 18.05.2020 00:01

Jak COVID-19 zmienia podejście do bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni

Szum informacyjny, problemy finansowe oraz strach przed zakażeniem to okoliczności wykorzystywane przez cyberprzestępców, którzy w czasie pandemii stali się szczególnie aktywni. Cyberprzestępstwa, niegdyś motywowane chęcią wykazania się lub ideologią, obecnie bardzo często popełniane są z powodów wyłącznie ekonomicznych, a działalność w tym obszarze stała się modelem biznesowym, zgodnie z zasadą "jeżeli jest nowa okoliczność, na której można się wzbogacić, znajdą się ludzie, którzy to wykorzystają". W związku z aktualną sytuacją osoby, firmy oraz instytucje powinny wdrażać środki minimalizujące rosnące ryzyko wystąpienia cyberataków, które dotykają i będą dotykać ich w przeróżnych aspektach. Sprawna adaptacja do obecnych warunków jest niezbędna. Przestępcy działają szybko, stosując coraz bardziej wyszukane metody.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama