Dodał na konferencji prasowej, że nie przewiduje się zamykania żądnego z 5 zakładów w tym kraju.

W październiku Kanadyjczycy zapowiedzieli zmniejszenie zatrudnienia o 7500 ludzi w ciągu 2 lat, głównie w nierentownym dziale środków transportu szynowego. W ubiegłym tygodniu agencja Reutera dowiedziała się o kompresji 2200 etatów w Henningsdorf pod Berlinem i w Görlitz przy granicy z Polską.

Teraz Tölsner potwierdził to, wyjaśnił, że osiągnięto porozumienie, iż nie będzie wręczania wypowiedzeń, ale też dodał, że zakład w Bautzen na wschodzie Niemiec może zwiększyć zatrudnienie, o ile będzie mieć zamówienia.

Nie chciał spekulować, jaki wpływ na restrukturyzację Bombardiera będzie mieć ewentualne połączenie działu kolejowego z Siemensem. Obie firmy prowadziły rozmowy o połączeniu działów taboru szynowego — ujawniono nieoficjalnie w kwietniu, ale taki związek byłby trudny do osiągnięcia ze względu na zastrzeżenia o naruszenie unijnych przepisów i kwestię, która firma kontrolowałaby nowy podmiot.