Jak zmienia się bankowość korporacyjna i inwestycyjna na świecie?
Świat zmienia się dynamicznie. Mamy rewolucję technologiczną, informacyjną, cyfrową, gdzie coraz więcej ludzi i firm korzysta z dostępu do sieci internetowej poprzez smartfona, wkrótce również w sieci 5 GHz. Statystyczny Amerykanin spędza ze swoim smartfonem 3 godziny. Połowa ludzi wykorzystujących sztuczną inteligencję nie wie, że ją wykorzystuje.
Zmienia się też podejście do danych, które stają się wartością samą w sobie. Jest bardzo duża przyswajalność nowych technologii. Zmienia się też konsument, zmieniają się zachowania klientowskie. Konsumenci, którzy korzystają dzisiaj z rozwiązań technologicznych Netflixa, Ubera, Amazona czy Spotify, wymagają, żeby bank oferował podobne usługi bazujące na technologii i sztucznej inteligencji.
Bankowość korporacyjna podąża trendami, które wyznaczają nowe technologie, sztuczna inteligencja, digitalizacja czy automatyzacja procesów.