Bankowość korporacyjna w internetowej sieci

Dzięki szybkiemu rozwojowi bankowości elektronicznej i mobilnej dla klientów indywidualnych serwisy korporacyjne są coraz bardziej nowoczesne.

Publikacja: 07.06.2017 20:16

mBank CompanyNet to nowa bankowość internetowa dla dużych firm i korporacji

mBank CompanyNet to nowa bankowość internetowa dla dużych firm i korporacji

Foto: materiały prasowe

Mimo że z bankowości korporacyjnej korzystają w skali kraju zapewne setki tysięcy użytkowników, to do tej pory serwisy transakcyjne w  tym segmencie były toporne i znacznie odbiegały od tego, co widzi się w serwisach bankowych dla klientów indywidualnych. Nowatorskie rozwiązania zaczynają być wprowadzane w serwisach dla małych, średnich i dużych firm.

Mobilna rewolucja

Wprawdzie bankowcy unikają takich sformułowań, ale technologie mobilne można uznać za rewolucję w tych instytucjach finansowych. I o ile klienci indywidualni wciąż podchodzą do nich z pewną ostrożnością, o tyle dla przedsiębiorców są one jak najbardziej korzystne. Poczynając od najnowocześniejszych metod identyfikacji klienta za pomocą jego urządzenia mobilnego, poprzez użycie smartfona czy tabletu do przesyłania dokumentów, dokonywania płatności czy wymiany informacji, aż do wykorzystywania urządzeń mobilnych jako centrum integracji usług niezbędnych do działania firmy: księgowości czy platform handlowych.

Oczywiście, takie funkcjonalności posiada tradycyjny serwis internetowy, z którego korzysta się na komputerach stacjonarnych i laptopach. Jednak, aby korzystać z niego na urządzeniach mobilnych, niezbędne są pewne modyfikacje.

Nowości w serwisach

Biznesowi klienci mBanku uzyskują właśnie dostęp do nowej bankowości internetowej dla dużych firm i korporacji, nazwanej mBank CompanyNet. Został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi standardami UI/UX, gdzie użyteczność i wygoda klienta stawiane są na pierwszym miejscu. – Użytkownik biznesowego serwisu często spędza w nim wiele godzin, realizując setki lub tysiące transakcji. Nie może być więc miejsca na nieintuicyjny sposób prezentacji danych, wątpliwości etc. Użytkownicy korporacyjni wykorzystują rozwiązania technologiczne znacznie intensywniej od klientów indywidualnych – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.

Serwis na urządzenia mobilne nie może być jednak prostym przeniesieniem tego na urządzenia stacjonarne, ekran tabletu, a zwłaszcza smartfona, jest bowiem znacznie mniejszy. Dlatego też stosowane są modele AWD – adaptive web designe, pozwalające stronie dostosowywać się do konkretnych urządzeń, co oznacza większą wygodę dla użytkownika. O ile jednak mBank CompanyNet działa na zwykłych komputerach i tabletach, to dla smartfonów przygotowano aplikację mobilną – mBank CompanyMobile.

W tym kierunki idą również inne banki. – Już teraz mamy najlepszy moduł trade finance; cały czas uzupełniamy kolejne funkcjonalności. Skupiamy się tylko na tym, co użyteczne i naprawdę ważne dla działów księgowych, departamentów finansowych i najwyższej kadry zarządzającej – mówi Michael McCarthy, członek zarządu BZ WBK. Bank oferuje alokację iBiznes24 mobile, umożliwiającą łatwy, wygodny i szybki dostęp do usługi iBiznes24 internet. Dzięki niej osoby zarządzające finansami firm i korporacji mają możliwość pracy w dowolnych warunkach i o każdej porze, bez konieczności korzystania z komputera. iBiznes24 mobile umożliwia dostęp do kluczowych informacji, potrzebnych do zarządzania finansami firmy.

Szybciej i taniej

Czego może się spodziewać korzystający z internetowych i mobilnych serwisów przedsiębiorca? Serwis Alior Banku – Zafirmowani.pl – zapewnia profesjonalne wsparcie w prowadzeniu i rozwijaniu działalności gospodarczej. Odpowiada również na pytania związane z prowadzeniem własnego biznesu. Użytkownicy portalu otrzymują dostęp do bezpłatnej aplikacji księgowej, specjalnej bazy dokumentów, kontaktów z ekspertami.

System mBanku pozwala każdemu użytkownikowi dopasować wygląd i dostępność do swojego modelu pracy i pełnionej przez niego w firmie roli. Widgety na stronie głównej mogą np. pokazywać stany rachunków czy sygnalizować informacje o ostatnich operacjach (przelewach niezrealizowanych, wymaganych zatwierdzenia itp.). Układ menu i poszczególnych ekranów został uproszczony, drobne podpowiedzi zastosowane w serwisie wystarczają do sprawnego i szybkiego poruszania się w nim. System jest również efektywniejszy – np. sposób filtrowania transakcji w historii jest czytelny i zbudowany tak, żeby ułatwiał pracę z dużą ilością informacji.

eGwarancja od ręki

Za pomocą serwisów internetowych i mobilnych można wykonywać coraz więcej usług czynności bankowych, do niedawna wydawałoby się niedostępnych w sieci. Ułatwia to kwalifikowany podpis elektroniczny. Umożliwił on Citi Handlowemu wprowadzenie online gwarancji bankowej. Dostarczana elektronicznie eGwarancja trafia do beneficjenta w czasie rzeczywistym, co oznacza znacznie niższe koszty i zyskany czas.

Mimo że z bankowości korporacyjnej korzystają w skali kraju zapewne setki tysięcy użytkowników, to do tej pory serwisy transakcyjne w  tym segmencie były toporne i znacznie odbiegały od tego, co widzi się w serwisach bankowych dla klientów indywidualnych. Nowatorskie rozwiązania zaczynają być wprowadzane w serwisach dla małych, średnich i dużych firm.

Mobilna rewolucja

Pozostało 91% artykułu
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem
Banki
Cezary Stypułkowski, prezes mBanku: Marne prawo, żadna sprawiedliwość, upadła moralność