W czwartek wiele bankomatów Euronetu na terenie całej Polski uległo uszkodzeniu. Klienci momentalnie wzniecili panikę na facebookowym profilu firmy, skarżąc się, że bankomat nie wypłacił żądanej przez nich kwoty, natomiast z ich kont ubyły pieniądze. Nic dziwnego, że sytuacja wywołała tak silne emocje. Oto kilka rad, co należy zrobić, w przypadku uszkodzenia bankomatu.

Przede wszystkim należy zgłosić reklamację bezpośrednio do naszego banku, a nie do operatora bankomatu, jakim jest na przykład Euronet. To bank, z którego usług korzystamy, jest zobowiązany do przekierowania naszego zgłoszenia dalej do operatora urządzenia i odpowiada za cały przebieg procesu reklamacji. Specjalne formularze służące do składania reklamacji można znaleźć na stronie internetowej banku. Najważniejsze informacje, jakie będziemy musieli w niej zawrzeć, to numer uszkodzonego bankomatu, data i godzina zdarzenia oraz opis problemu.

Po zgłoszeniu reklamacji, operator bankomatu sprawdza, czy w urządzeniu wystąpiła nadwyżka gotówki i za pomocą elektronicznego monitoringu transakcji weryfikuje, przy której wypłacie doszło do nieprawidłowości. Jeśli błąd zostanie wykryty, operator przekazuje pieniądze do banku, który następnie wpłaci je na konto klienta.

W przypadku uszkodzeń na dużą skale zgłaszanie reklamacji może nie być konieczne. Należy wtedy śledzić komunikaty zamieszczane przez banki na ich oficjalnych stronach internetowych. Po czwartkowej awarii bankomatów Euronetu na przykład mBank poinformował swoich klientów, że wszystkie pieniądze, które zostały nieprawidłowo zaksięgowane na ich kontach, zostaną im wpłacone w sobotę 12 listopada 2016 r.