Reklama

Radcowie o głosowaniu korespondencyjnym: jest ryzyko procederu „kupowania” głosów

Zmiany w prawie wyborczym uchwalane w toku trwającej kampanii wyborczej, prowadzonej praktycznie przez jednego kandydata, poza budzącym sprzeciw trybem ich uchwalania, stanowią zagrożenie dla konstytucyjnego wymogu powszechności, bezpośredniości i tajności wyborów – pisze w stanowisku Rada Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach.

Publikacja: 10.04.2020 12:34

Radcowie o głosowaniu korespondencyjnym: jest ryzyko procederu „kupowania” głosów

Foto: Adobe Stock

mat

Oto pełna treść stanowiska:

W świetle ostatnich wydarzeń determinowanych epidemią wirusa COVID-19 oraz w poczuciu obowiązku wynikającego z art. 41 pkt 3 ustawy o radcach prawnych, który zobowiązuje nasz samorząd zawodu zaufania publicznego do współdziałania w kształtowaniu i stosowania prawa, jako Rada Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach czujemy się zobligowani do wyrażenia zdecydowanego sprzeciwu wobec instrumentalnego wykorzystywania dramatycznych okoliczności spowodowanych pandemią w celu realizacji partykularnych interesów politycznych pogłębiających chaos społeczny i prawny.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane osobowe
Słona kara za wyciek danych jednej osoby. Ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama