Reklama
Rozwiń

Największa kancelaria w Polsce: sukces, wartości i przyszłość

Przyszłość to nowoczesne technologie. Już teraz wdrażamy narzędzia oparte na generatywnej AI, które wspierają pracę prawników – mówi Andrzej Pośniak, partner zarządzający CMS.

Publikacja: 24.06.2025 22:26

Największa kancelaria w Polsce: sukces, wartości i przyszłość

Foto: Mat. Partnera

Materiał powstał we współpracy z CMS

Kancelaria CMS zdobyła w ostatnim czasie wiele prestiżowych wyróżnień w międzynarodowych rankingach i konkursach. Które z nich mają dla pana największe znaczenie i dlaczego?

Wszystkie wyróżnienia są dla nas niezwykle istotne. Nie kategoryzujemy ich na mniej lub bardziej ważne, ponieważ dotyczą różnych dziedzin naszej działalności. Każde z nich jest dla nas potwierdzeniem, że jesteśmy dobrze postrzegani przez rynek – zarówno przez klientów, jak i konkurencję. W większości przypadków wyróżnienia wynikają z opinii rynkowej, co sprawia, że są dla nas szczególnie cenne. To dowód na to, że wykonujemy dobrą pracę i budujemy zaufanie.

Nagrody pełnią również rolę motywacyjną – pokazują, które działania i strategie są premiowane przez rynek. Oczywiście, nie pracujemy dla samych nagród, ale zawsze miło jest wiedzieć, że nasza praca jest doceniana.

Czy jest jakiś obszar, w którym kancelaria jest szczególnie wyróżniana?

Reklama
Reklama

Od lat jesteśmy doceniani w sektorach energetyki i infrastruktury – to obszary, w których konsekwentnie utrzymujemy najwyższe pozycje w rankingach. Jednak sukces kancelarii to efekt pracy wszystkich naszych praktyk, które rozwijają się na różnych etapach. Każdy zespół odnajduje się na rynku, co daje nam ogromną satysfakcję.

CMS obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. Jakie znaczenie ma ten jubileusz?

Jednym z największych osiągnięć ostatnich lat było to, że staliśmy się największą kancelarią w Polsce – po raz pierwszy w historii. To ogromna zmiana, która pokazuje, że udało nam się zbudować znaczącą organizację, zarówno pod względem wielkości, jak i efektywności. To dla nas powód do dumy i satysfakcji.

Czy były momenty przełomowe w historii kancelarii, patrząc na te 30 lat?

Trudno wskazać jeden przełomowy moment, który zmienił wszystko. Nasz rozwój był procesem organicznym – czasami szybszym, tak jak przez ostatnie kilka lat, czasami wolniejszym, zależnym od rynku i warunków prowadzenia biznesu. Staramy się na bieżąco dostosowywać do potrzeb rynku, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z kryzysem, czy dynamicznym wzrostem. To ciężka praca, wytrwałość i spójność doprowadziły nas do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj.

A jakie wartości pozostają niezmienne od początku działalności kancelarii?

Reklama
Reklama

Dołączyłem do kancelarii w 2004 roku, ale wiem, że od zawsze kluczową wartością była inwestycja w ludzi. Prowadzimy programy praktyk dla studentów od pierwszego roku studiów, organizujemy staże rotacyjne i programy rozwojowe. Wychodzimy z założenia, że zatrudniamy przyszłych partnerów – każdy ma szansę na rozwój i awans.

Sam jestem tego przykładem – zaczynałem jako praktykant i przez lata przeszedłem wszystkie szczeble kariery. W naszej kancelarii nie ma „szklanych sufitów” – jeśli ktoś ma pomysł na biznes i potrafi go zrealizować, znajdzie tu miejsce. To filozofia, która pozwala nam się rozwijać i budować silną organizację.

Można powiedzieć, że kancelaria to dla pana coś więcej niż miejsce pracy. Parząc na pana drogę zawodową, można powiedzieć, że jest pan w „DNA kancelarii”?

Zdecydowanie tak. CMS mam w sercu – to miejsce, które dało mi ogromne możliwości rozwoju. Dzięki temu doświadczeniu mam głębokie przekonanie, że wartości, które nam przyświecają – inwestowanie w ludzi, brak barier w awansie, współpraca – są fundamentem naszego sukcesu. To właśnie one sprawiają, że jesteśmy największą kancelarią w Polsce i nadal dynamicznie się rozwijamy.

Jakie kluczowe obszary prawa są dziś najważniejsze dla CMS?

Nasza kancelaria jest aktywna w różnych dziedzinach, których waga i znaczenie zmieniają się w zależności od sytuacji na rynku. Posiadamy kilka głównych obszarów działalności, które rozwijają się z różną intensywnością – w zależności od aktualnych trendów i potrzeb rynkowych. W ostatnich latach szczególnie istotne stały się energetyka, transformacja energetyczna, infrastruktura oraz transakcje M&A. Wciąż dużą rolę odgrywa sektor bankowy, który dynamicznie się rozwija. Oprócz tego prawo pracy, podatki oraz spory sądowe (litigation) pozostają kluczowymi obszarami naszej działalności.

Reklama
Reklama

Jakie zmiany czekają rynek prawniczy w najbliższej przyszłości?

Przyszłość to nowoczesne technologie. Już teraz wdrażamy narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które wspierają pracę prawników. Nie chodzi o zastąpienie ludzi, ale o dostarczenie im narzędzi, które zwiększą efektywność i jakość pracy. Wpływ AI na rynek będzie większy niż kiedyś e-mail czy faks – zmieni sposób funkcjonowania kancelarii i całej branży.

Również prawo nowych technologii będzie odgrywało coraz większą rolę. Pojawiają się nowe obszary, które wymagają regulacji – zawody, działalności, formy przekazu i wyrazu, które wcześniej nie istniały. Social media i ich wpływ na społeczeństwo również będą miały znaczenie dla kształtowania nowych przepisów prawa. W tych wszystkich obszarach prawnicy będą odgrywać kluczową rolę.

Materiał powstał we współpracy z CMS

Materiał powstał we współpracy z CMS

Kancelaria CMS zdobyła w ostatnim czasie wiele prestiżowych wyróżnień w międzynarodowych rankingach i konkursach. Które z nich mają dla pana największe znaczenie i dlaczego?

Pozostało jeszcze 96% artykułu
Reklama
Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Prawo karne
Andrzej Duda zmienia zdanie w sprawie przepisów o mowie nienawiści
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Prawo karne
Ziobrowe prawo trzyma się mocno. Dlaczego resort Bodnara wstrzymuje zmiany
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama