Każdemu prawnikowi działającemu na rynku zależy na
jakiejś formie rozgłosu, by pozyskać klientów. Są dziś na to różne sposoby, a
prawnicy masowo korzystają ze stron internetowych czy mediów społecznościowych.
Gdzie są dziś granice etyczne takiej autopromocji?
Nasze zasady etyki zawodowej dopuszczają szerokie informowanie o działalności radcy prawnego, przy czym mogą to być informacje o zakresie działalności, specjalizacji, doświadczeniach i osiągnięciach danej kancelarii. Niedopuszczalne jest natomiast informowanie, które narusza godność zawodu lub wprowadza klientów w błąd. Kancelaria nie może ogłaszać, że „wygrywa wszystkie procesy”, bo tego nikt nie może zagwarantować. Nie można też deklarować, że się jest najlepszym w danej dziedzinie, bo to trudno w praktyce zweryfikować. Niedopuszczalna jest też reklama porównawcza. Ale można informować o uczestnictwie w rankingu kancelarii czy zajęciu w nim jakiegoś konkretnego miejsca. Mam tu oczywiście na myśli rankingi oparte na jasnych kryteriach, dające gwarancję obiektywności.