- wymogi formalne, które powinien spełniać wniosek, w tym jego wzór, oraz
- termin (30 dni od dnia udostępnienia ogłoszenia o naborze), miejsce i sposób składania wniosków.
Wojewoda przeprowadzi nabór przy pomocy powołanej przez siebie komisji, która dokona oceny wniosków biorąc pod uwagę m.in. poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Komisja ustali listę zadań rekomendowanych do dofinansowania, a wojewoda przedstawi tę listę ministrowi właściwemu do spraw transportu. Natomiast minister przedstawi listę do zatwierdzenia Prezesowi Rady Ministrów. Na podstawie listy zadań powiatowych i gminnych przeznaczonych do dofinansowania w danym województwie, wojewoda zawrze umowy z wnioskodawcami.
Zadania mostowe i obronne
Dofinansowanie ze środków FDS będzie można przekazać tylko na te zadania mostowe, na które udzielono dofinansowania kosztów przygotowania inwestycji na podstawie programu uchwalonego przez Radę Ministrów. Nabór wniosków przeprowadzi minister właściwy do spraw transportu, który poinformuje o naborze za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznej. Wnioski będą składane do ministra, w terminie od 1 stycznia do 31 marca każdego roku. Minister udzieli dofinansowania na podstawie sporządzonej przez siebie listy i poinformuje o tym wojewodę. Na podstawie tej informacji wojewoda zawrze umowę z wnioskodawcą.
Jeśli zaś chodzi o zadania obronne, to - w terminie od 1 stycznia do 31 stycznia każdego roku – Minister Obrony Narodowej wskaże Prezesowi Rady Ministrów zadania rekomendowane do sfinansowania ze środków FDS. Prezes Rady Ministrów zatwierdzi zadania do sfinansowania albo odmówi ich zatwierdzania, a Minister Obrony Narodowej poinformuje ministra właściwego do spraw transportu, do 31 marca każdego roku, o zatwierdzonych zadaniach obronnych. Minister właściwy do spraw transportu zawrze z właściwą jednostką samorządową umowę o udzielenie finansowania zadania zatwierdzonego przez Prezesa Rady Ministrów.
Podstawa prawna: ustawa z 23 października 2018 r. o Funduszu Dróg Samorządowych (DzU z 2018 r. poz. 2161)