Mediacje w administracji: trzeba szkolić urzędników i ich klientów

Mediacje w administracji to szansa na budowę bardziej partnerskiej relacji między obywatelami a urzędami. Niezbędne jest jednak poszerzanie wiedzy o tej instytucji.

Publikacja: 27.10.2017 07:49

Mediacje w administracji: trzeba szkolić urzędników i ich klientów

Foto: 123RF

Od czerwca tego roku mediacje mogą być prowadzone także w postępowaniu przed urzędami. Wcześniej były możliwe tylko przed sądami administracyjnymi. Można je prowadzić w każdej sprawie, której charakter na to pozwala.

– Instytucja ta ma szanse się sprawdzić, jeśli będzie właściwie rozpropagowana – powiedziała Zofia Smertycha, radca prawny, podczas VI Oławskiej Konferencji Mediacyjnej „Mediacje w praktyce". – Strony bowiem zwykle nie wiedzą, że mogą złożyć wniosek o skorzystanie z tej metody rozstrzygnięcia sporu, czy to między sobą, np.: która firma ma dostać dofinansowanie za szkolenie pracownika, czy też z organem prowadzącym postępowanie. Informowanie ich o tym to zadanie przede wszystkim dla mediatorów i prawników – podkreślała Smertycha.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?