Doświadczenie tekstu
Inscenizacja Barbary Wysockiej „Klątwy” według Wyspiańskiego to przedstawienie bardzo współczesne.
Wywoływanie narodowych duchów
Dramat „Był sobie Polak, Polak, Polak i Diabeł, czyli w heroicznych walkach narodu polskiego wszystkie sztachety zostały zużyte”, to, jak mówi w podtytule...
Fantazmaty płci
O ile jestem w stanie zgodzić się z dyskursem feministycznym, że kobieta nie może być ofiarą – mówi Marcin Wierzchowski – to jednocześnie myślę, że jej ofi...
Demony polskości
Najnowszy spektakl Teatru Provisorium/Kompanii Teatr, lubelskiego zespołu znanego głównie ze znakomitych inscenizacji tekstów Witolda Gombrowicza to „Homo...
Rzeczywistość w krzywym zwierciadle
Marius von Mayenburg, jeden z najbardziej cenionych niemieckich dramatopisarzy młodego pokolenia, w Polsce znany jest głównie dzięki głośnemu dramatowi „Og...
Małe formy, wielkie sprawy
Na rozpoczynającym się 16 kwietnia XLIII Przeglądzie Teatrów Małych Form Kontrapunkt widzowie obejrzą 19 przedstawień. Spośród 14 spektakli konkursowych on...
Od buntu i drwiny do arogancji
Na festiwalu mocno zaznacza się nurt zbuntowanego, młodego teatru, w którym grupy alternatywne konkurują z zespołami zawodowców. Często trudno je odróżnić.