Konkurs Moniuszkowski: Dziewiątka Polaków śpiewa dalej

Po trzech dniach przesłuchań jury 11. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Moniuszki podjęło pierwszą decyzję. Do drugiego etapu dopuszczono 42 uczestni...

Atrakcyjny temat męskiej nagości

Aleksandra Kurzak zrezygnowała z występów w „Tosce” w Barcelonie, co odnotowały plotkarskie portale, bo można ten news doprawić niemal pornografią.

"Straszny dwór": Renowacja cnót niewieścich

Włoszka Ilaria Lanzino odczytała utwór z naszego kanonu narodowego bez patriotycznych obciążeń i odniosła sukces.

„Nawrócona”: Zmieniają się epoki, nietolerancja zostaje

Odnoszący sukcesy w Europie Krystian Lada zaprezentował się jako współautor opery „Nawrócona” – bardzo współczesnej, choć o wyprawach krzyżowych.

„Król Roger” w Operze na Zamku. Symbole i trochę erotyki

Szczecińska Opera na Zamku postanowiła zmierzyć się z „Królem Rogerem” Karola Szymanowskiego. A kolejna premiera odbędzie w tym roku w Chicago.

„Turandot” w Operze Krakowskiej. Księżniczka z opowieści s.f.

Wszystko wskazuje na to, że „Turandot” jest ostatnią inscenizacją w Operze Krakowskiej za kadencji obecnego dyrektora.

Książę i Kopciuszek w Nowym Jorku

Sylwestrową premierę „Rigoletta" w Metropolitan z Piotrem Beczałą w jednej z głównych ról w Polsce obejrzymy dzięki transmisji zaplanowanej na styczeń.

„La Boheme”. Miłość łatwiej wyśpiewać, niż zagrać

Proste uczucia to dla współczesnego teatru trudny problem. Przekonała się o tym Barbara Wysocka w „La Boheme”.

"Fidelio": Samo nazwisko nie zaśpiewa

Jeśli coś robi się skromnymi środkami, trzeba czynić to jak najlepiej, inaczej efekt będzie połowiczny jak w „Fideliu" w Operze Narodowej.

"Wolny strzelec": romantyczne duchy krążą wokół nas

Na jubileusz 180-lecia siedziby Opera Wrocławska nieprzypadkowo wybrała „Wolnego strzelca", dzieło niemieckiego dyrektora tego teatru w XIX wieku.

Reklama
Reklama

„Holender tułacz”: siła tajemniczego żeglarza

W powracającej do życia Opéra Bastille Francuzi oklaskują wybitną kreację Tomasza Koniecznego.

Weekend gwiazd w Operze Narodowej

Tylko na dwa przedstawienia 8 i 10 października wraca entuzjastycznie przyjęty „Werther” Jules’a Massenet, zaś 9 października Beethovena będzie interpretow...

„Cardillac” Mariusza Trelińskiego. Zbrodniarz ukryty w tłumie

„Cardillac” Mariusza Trelińskiego to spektakl, w którym reżyser bardziej eksponuje swoje wizje niż sam utwór.

Waldemar Dąbrowski: Nadzieja na sześć ważnych premier

Dyrektor Opery Narodowej Waldemar Dąbrowski o nowym sezonie, odwadze, kosztach i światowej solidarności.

Atrakcje sezonu Opery Narodowej

Sezon 2020/2021 rozpocznie się od odrabiania zaległości.

Opera Narodowa. "Carmen" dziś na VOD

Jeszcze w czwartek (2.04) o godz. 19.00 na platformie VOD będzie można obejrzeć "Carmen" z Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.

Słynna diva Montserrat Caballé nie żyje

Słynna hiszpańska diva operowa Montserrat Caballé zmarła w barcelońskim szpitalu, w którym przebywała od kilku tygodni.

Miłość carewicza i polskiej tancerki

Klasyczny balet „Jezioro łabędzie” zostanie w Operze Narodowej wzbogacony o historię z życia młodego Mikołaja, późniejszego cara Rosji.

"Norma" w Operze Narodowej: Trudny egzamin

Wspólny występ w „Normie” z legendą scen świata, Editą Gruberową okazał się niełatwym sprawdzianem dla jej polskich partnerów, choć są utalentowani.

Mariusz Treliński "Tristanem i Izoldą" wywołał dyskusję w Nowym Jorku

„Tristan i Izolda” Richarda Wagnera w reżyserii Mariusza Trelińskiego to zdaniem krytyków głównie wydarzenie muzyczne, ale nie tylko.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama