„La Boheme”. Miłość łatwiej wyśpiewać, niż zagrać

Proste uczucia to dla współczesnego teatru trudny problem. Przekonała się o tym Barbara Wysocka w „La Boheme”.

"Fidelio": Samo nazwisko nie zaśpiewa

Jeśli coś robi się skromnymi środkami, trzeba czynić to jak najlepiej, inaczej efekt będzie połowiczny jak w „Fideliu" w Operze Narodowej.

"Wolny strzelec": romantyczne duchy krążą wokół nas

Na jubileusz 180-lecia siedziby Opera Wrocławska nieprzypadkowo wybrała „Wolnego strzelca", dzieło niemieckiego dyrektora tego teatru w XIX wieku.

„Holender tułacz”: siła tajemniczego żeglarza

W powracającej do życia Opéra Bastille Francuzi oklaskują wybitną kreację Tomasza Koniecznego.

Weekend gwiazd w Operze Narodowej

Tylko na dwa przedstawienia 8 i 10 października wraca entuzjastycznie przyjęty „Werther” Jules’a Massenet, zaś 9 października Beethovena będzie interpretow...

„Cardillac” Mariusza Trelińskiego. Zbrodniarz ukryty w tłumie

„Cardillac” Mariusza Trelińskiego to spektakl, w którym reżyser bardziej eksponuje swoje wizje niż sam utwór.

Waldemar Dąbrowski: Nadzieja na sześć ważnych premier

Dyrektor Opery Narodowej Waldemar Dąbrowski o nowym sezonie, odwadze, kosztach i światowej solidarności.

Atrakcje sezonu Opery Narodowej

Sezon 2020/2021 rozpocznie się od odrabiania zaległości.

Opera Narodowa. "Carmen" dziś na VOD

Jeszcze w czwartek (2.04) o godz. 19.00 na platformie VOD będzie można obejrzeć "Carmen" z Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.

Słynna diva Montserrat Caballé nie żyje

Słynna hiszpańska diva operowa Montserrat Caballé zmarła w barcelońskim szpitalu, w którym przebywała od kilku tygodni.

Miłość carewicza i polskiej tancerki

Klasyczny balet „Jezioro łabędzie” zostanie w Operze Narodowej wzbogacony o historię z życia młodego Mikołaja, późniejszego cara Rosji.

"Norma" w Operze Narodowej: Trudny egzamin

Wspólny występ w „Normie” z legendą scen świata, Editą Gruberową okazał się niełatwym sprawdzianem dla jej polskich partnerów, choć są utalentowani.

Mariusz Treliński "Tristanem i Izoldą" wywołał dyskusję w Nowym Jorku

„Tristan i Izolda” Richarda Wagnera w reżyserii Mariusza Trelińskiego to zdaniem krytyków głównie wydarzenie muzyczne, ale nie tylko.

„Pasażerka” znów w Operze Narodowej, a potem na innych scenach

To jedno z największych muzycznych odkryć dekady znów prezentuje Opera Narodowa, potem spektakl powędruje na inne sceny.

Fascynujące połączenie miłości i śmierci

Mariusz Treliński, Reżyser i dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej mówi o podróżach z „Tristanem i Izoldą" oraz o planach repertuarowych...

Piorun zagniewanego Nieba i mściwego Piekła

Reżyser Janusz Wiśniewski wyjaśnia, jak „Goplana" Władysława Żeleńskiego różni się od „Balladyny" Juliusza Słowackiego, którą realizował przed laty.

Wielkie widowisko na wyjątkowej scenie

Dyrektor Polskiego Baletu Narodowego Krzysztof Pastor o romansie polskiej tancerki z synem rosyjskiego cara i o maszynach, które fascynowały Maurice'a Ravela.

Obozowy koszmar opisany muzyką

Niezwykła inscenizacja niezwykłej opery Mieczysława Weinberga „Pasażerka" wraca do Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Niestety, po raz ostatni.

A na deser „Norma” Belliniego

Dyrektor muzyczny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej Andriy Yurkevych opowiada o przyszłym sezonie pełnym różnorodnych premier i spektakli, wśród których j...