Swoim nowym przedstawieniem Igor Gorzkowski wpisuje się w powszechną ostatnio sytuację: wszyscy dookoła są w trakcie remontu albo go planują, albo właśnie skończyli i wspominają ze zgrozą. Z podobnymi problemami borykać się będzie Anna, główna bohaterka „Hydraulika”. W drzwiach jej mieszkania pewnego dnia stanie tytułowy fachowiec, rzekomo wezwany przez sąsiadów, którym zalano mieszkanie. Naprawa drobnej usterki przeciąga się o kolejne tygodnie. A ustabilizowane życie Anny mieszkającej w luksusowym apartamencie, piszącej doktorat o pieśniach XIV-wiecznych minstreli, powoli zamienia się w koszmar.
Bohaterka zaczyna podejrzewać, że cały remont jest tylko pretekstem do nieustających wizyt fachowca. Szczególnie, że hydraulik nieudolnie okazuje jej swoje zainteresowanie i zostaje oczywiście źle zrozumiany. Zrujnowana łazienka przestaje nadawać się do codziennego użytku, a napięcie między dwójką skazanych na siebie ludzi narasta, prowadząc do zaskakującego finału.
Na podstawie swojego scenariusza Peter Weir przygotował w 1979 roku niskobudżetową produkcję telewizyjną (do tej pory cenioną przez poszukiwaczy filmowych ciekawostek). Gatunkowo „Hydraulik” bywa klasyfikowany jako psychologiczny thriller, ale specyficzne poczucie humoru Weira chwilami zamienia pełne napięcia sytuacje w czystą komedię.Studio Teatralne Koło po raz kolejny wykorzystuje do wystawienia spektaklu przestrzeń Polskich Zakładów Optycznych, tu też ma tymczasową siedzibę. Ponieważ w przyszłym roku właściciele PZO rozpoczynają przekształcanie starej fabryki w luksusowe lofty, to mieszkanie głównej bohaterki zostało zaaranżowane właśnie w jednej z przygotowywanych do przebudowy przestrzeni.
Inspiracje filmem i współczesną popkulturą pojawiają się dość często w spektaklach przygotowywanych przez Igora Gorzkowskiego w Studiu Teatralnym Koło. Przykłady? Koło jako pierwsze wśród offowych teatrów w Warszawie wykorzystało modę na clubbing – spektakl „Absolutnie off show” został stworzony z myślą o przestrzeni rozrywkowego lokalu Pruderia na Fortach Mokotowskich, a jego bohaterowie usiłowali sami założyć alternatywny klub. Z kolei jeden z największych przebojów Koła – spektakl „Taksówka” – powstał na podstawie filmu Willa Kerna „Chicago Cab”. Tłem dla „Taksówki” jest wyświetlany film z ulic Warszawy. A w finale kolejnej sztuki – bajkowego „Sandmana” – rzeczywistość miasta i fantazja mieszają się ze sobą dzięki... otwartemu oknu na ulicę.
- Dramat Petera Weira, adaptacja i reż. Igor Gorzkowski, wyk. Marta Chodorowska, Anna Gajewska, Bartek Mazur