Wolontariusze Euro będą zieloni

Wiosennie zrobiło się na lotnisku. Ale nie od roślin. Zielone będą koszulki 3 tys. wolontariuszy na Euro

Aktualizacja: 21.03.2012 23:09 Publikacja: 21.03.2012 23:05

Komfort, wygoda i widoczność – to cechy stroju wolontariusza

Komfort, wygoda i widoczność – to cechy stroju wolontariusza

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Stro­je każ­de­go z wo­lon­ta­riu­szy w czte­rech go­spo­dar­skich mia­stach na Eu­ro 2012 – War­sza­wie, Wro­cła­wiu, Po­zna­niu i Gdań­sku – bę­dą iden­tycz­ne. Nie spo­sób będzie ich nie za­uwa­żyć.

Kom­plet odzie­ży skła­dać się bę­dzie z sze­ściu ele­men­tów: zie­lo­nej ko­szul­ki po­lo i T-shirtu, czap­ki z dasz­kiem, wodo­od­por­nej kurt­ki oraz pia­sko­wych spodni z od­pi­na­ny­mi no­gaw­ka­mi i tor­by. Na pra­wym ra­mie­niu kurt­ki bę­dzie lo­go mia­sta go­spo­da­rza, w któ­rym pra­co­wać bę­dzie wo­lon­ta­riusz, na le­wej pier­si lo­go pro­jek­tu Wo­lon­ta­ria­tu Miast Go­spo­da­rzy UEFA Euro 2012, zaś na ple­cach na­pis „vo­lun­te­er".

Jak in­for­mu­je Mikołaj Piotrowski ze spół­ki PL.2012, ujed­no­li­ce­nie kolorystyki stro­jów ma swo­je uza­sad­nie­nie.

– Wszyst­ko po to, by w czerw­cu na lot­ni­skach, dwor­cach, w szpi­ta­lach i na uli­cach miast go­spo­da­rzy mi­strzostw ki­bi­ce i tu­ry­ści z ła­two­ścią mo­gli od­na­leźć wo­lon­ta­riu­szy. My­ślę, że wo­lon­ta­riu­sze bę­dą za­do­wo­le­ni ze stro­jów – mó­wił Mikołaj Piotrowski.

Ale na stro­jach nie ma orzeł­ka. Dla­cze­go?  – Ma­my go wszy­scy w ser­cach – od­pie­ra za­rzut Piotrowski.

Za ca­ły pro­jekt wo­lon­ta­ria­tu (w tym szko­le­nia i „umun­du­ro­wa­nie") 4,5 mln zł za­pła­cą łącz­nie PL.2012 i Miasta Gospodarze (Warszawa, Wrocław, Poznań i Gdańsk). Je­den kom­plet odzieży kosz­tu­je 200 zł. 90 proc. wymienionych kosztów projektu (4,5 mln zł) jest pokrywana przez Miasta Gospodarze.

W War­sza­wie przy or­ga­ni­za­cji mi­strzostw po­ma­gać bę­dzie około ty­sią­ca wo­lon­ta­riu­szy.

Na­bór już się skoń­czył, trwa­ją te­sty i roz­mo­wy z kan­dy­da­ta­mi. Wśród osób chętnych do po­mo­cy spo­łecz­nej wię­cej jest ko­biet (po­nad 60 proc.).

Je­den z nich – Łu­kasz Raj­kow­ski, stu­dent dru­gie­go ro­ku ma­te­ma­ty­ki na Uni­wer­sy­te­cie War­szaw­skim, któ­ry pre­zen­to­wał wczo­raj stro­je – oce­nił je krót­ko: – Nie ma ob­cia­chu. Są wy­god­ne, a przez swo­ją ko­lo­ry­sty­kę bę­dzie­my wi­docz­ni. Z ze­sta­wu naj­bar­dziej po­do­ba­ją mi się spodnie, szcze­gól­nie w wer­sji po skró­ce­niu no­ga­wek. Ory­gi­nal­nym po­my­słem by­ło umiesz­cze­nie na ko­szul­kach gma­twa­ni­ny kre­sek na­wią­zu­ją­cych do sche­ma­tu ko­mu­ni­ka­cji miej­skiej – oce­nia Łu­kasz Raj­kow­ski.

Kolejną wolontariuszką jest Ewa Sa­sin, któ­ra nie­daw­no ukoń­czy­ła stu­dia. Ona z kolei do­ce­nia ko­lor zie­lo­ny.

– Do­brze się w nim czu­ję i po­zy­tyw­nie na­stra­ja. Na­wet do­brze, że dla pań nie prze­wi­dzia­no spód­nic, bo nie by­ło­by w nich wy­god­nie – zrecenzowała strój Ewa.

Stro­je każ­de­go z wo­lon­ta­riu­szy w czte­rech go­spo­dar­skich mia­stach na Eu­ro 2012 – War­sza­wie, Wro­cła­wiu, Po­zna­niu i Gdań­sku – bę­dą iden­tycz­ne. Nie spo­sób będzie ich nie za­uwa­żyć.

Kom­plet odzie­ży skła­dać się bę­dzie z sze­ściu ele­men­tów: zie­lo­nej ko­szul­ki po­lo i T-shirtu, czap­ki z dasz­kiem, wodo­od­por­nej kurt­ki oraz pia­sko­wych spodni z od­pi­na­ny­mi no­gaw­ka­mi i tor­by. Na pra­wym ra­mie­niu kurt­ki bę­dzie lo­go mia­sta go­spo­da­rza, w któ­rym pra­co­wać bę­dzie wo­lon­ta­riusz, na le­wej pier­si lo­go pro­jek­tu Wo­lon­ta­ria­tu Miast Go­spo­da­rzy UEFA Euro 2012, zaś na ple­cach na­pis „vo­lun­te­er".

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!