– Sprawdzamy, w jaki sposób zachowują się np. urządzenia do wykrywania dymu – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Na razie testy przebiegają pomyślnie.
Jeśli nie będzie problemów, wykonawca robót wystąpi do straży pożarnej o skontrolowanie tunelu. – Chcielibyśmy zdobywanie wszelkich pozwoleń zakończyć do połowy maja – mówi Maciej Dutkiewicz.
Oznacza to, że pozwolenie na użytkowanie będzie musiało być wydane w ekspresowym tempie, co w Warszawie staje się normą.
W ostatniej chwili zgodę na użytkowanie dostały niedawno Stadion Narodowy i most Marii Skłodowskiej-Curie.
Jeśli władzom PKP?PLK?się to uda, podczas mistrzostw Euro 2012 kibice, którzy przylecą na Lotnisko Chopina, będą mogli ze stacji podziemnej tuż przy terminalach dostać się bezpośrednio pociągiem do centrum miasta lub stacji Warszawa Stadion. A po otwarciu lotniska w Modlinie pociągi przewiozą podróżnych także między tymi dwoma portami.
Przejazd pociągiem z lotniska do stacji PKP Śródmieście zajmie ok. 20 min. Nowym tunelem może przejechać w każdą stronę maksymalnie sześć par pociągów na godzinę.