Czy z „Wprost” znikną reklamy?

Po ujawnieniu podsłuchanych rozmów najważniejszych polityków, spółki Skarbu Państwa mogą zrezygnować z promocji ?w tygodniku.

Publikacja: 26.06.2014 02:00

Czy z „Wprost” znikną reklamy?

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Reklamy spółek Skarbu Państwa stanowią główną część materiałów promocyjnych we „Wprost". W tygodniku regularnie reklamowały się m.in. KGHM, PGNiG, PKN Orlen, PGE czy PLL LOT.

Z informacji „Rz" wynika, że Michał Lisiecki, prezes spółki wydającej „Wprost",  boi się utraty reklam tych spółek. Mówił o tym w kuluarach Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.

– Wydawca ma świadomość ryzyka i liczy się z tym, iż po ostatnich publikacjach może być taka dyspozycja polityczna i niektórzy reklamodawcy mogą się wycofać – przyznaje „Rz" rzecznik PMPG Anna Pawłowska-Pojawa.

Zauważa też, że spółki z udziałem Skarbu Państwa to w głównej mierze korporacje notowane na giełdzie, z niezależnymi zarządami i przejrzystymi standardami korporacyjnymi. – Skarb Państwa jest często mniejszościowym, choć znaczącym udziałowcem w takich podmiotach. Dyspozycje polityczne mogą być nie tylko niezgodne z ładem korporacyjnym, ale i z prawem – podkreśla.

O decyzje w sprawie przyszłej współpracy z „Wprost" zapytaliśmy kilka największych państwowych spółek, których reklamy pojawiały się dotąd na łamach tygodnika. – Kampanie reklamowe LOT są planowane przez dom mediowy. Zgodnie z mediaplanami są przygotowywane z dużym wyprzedzeniem – tłumaczy „Rz" biuro prasowe PLL LOT. Dodaje także, że dobór mediów przez spółkę wynika wyłącznie z efektywności kampanii oraz zależy od tego, do jakiej grupy i z jakim produktem firma chce dotrzeć. – Współpraca zależy wyłącznie od wskaźników komercyjnych, a w przypadku tygodników opinii: wyników czytelnictwa i profilu odbiorcy – podkreśla PLL LOT.

PGNiG oraz PKN Orlen odmówiły udzielenia informacji na ten temat. Stwierdziły, że to wewnętrzne sprawy spółek, objęte tajemnicą handlową.

„Wprost" przyznaje, że nie ma na razie informacji o decyzjach reklamowych spółek z udziałem Skarbu Państwa. Pawłowska-Pojawa mówi, że  dotychczasowe doświadczenia wskazują, że w sytuacjach kontrowersyjnych takie spółki są bardzo wstrzemięźliwie, kierując się nie chwilowymi emocjami, ale długoterminową strategią.

– Ostatecznie na pewno zdecydują w tej sprawie względy merytoryczne. Nasi partnerzy mają świadomość, że redakcja jest w decyzjach niezależna i autonomiczna – przekonuje rzeczniczka wydawcy. Dodaje, że po publikacji taśm wzrosło zainteresowanie reklamami ze strony nowych klientów.

Reklamy spółek Skarbu Państwa stanowią główną część materiałów promocyjnych we „Wprost". W tygodniku regularnie reklamowały się m.in. KGHM, PGNiG, PKN Orlen, PGE czy PLL LOT.

Z informacji „Rz" wynika, że Michał Lisiecki, prezes spółki wydającej „Wprost",  boi się utraty reklam tych spółek. Mówił o tym w kuluarach Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.

Pozostało 84% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!