Kaczyński woli kontakt oko w oko

Zamiast emisji nowego spotu kandydat PiS zamierza się spotkać z rolnikami, twórcami czy samorządowcami

Publikacja: 15.06.2010 02:04

Jarosław Kaczyński

Jarosław Kaczyński

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

Do pierwszej tury wyborów prezydenckich, czyli 20 czerwca, sztab PiS nie zaskoczy już nowym plakatem ani klipem – ustaliła „Rz”.

– Nie planujemy w tym terminie nowego spotu – potwierdza Adam Bielan, członek sztabu wyborczego Jarosława Kaczyńskiego.

Jak dowiedziała się „Rz”, w ostatnim tygodniu kampania kandydata PiS ma się koncentrować głównie na spotkaniach bezpośrednich.

– Nasze badania wskazują, że dyskusja z udziałem przedstawicieli określonego środowiska jest skuteczniejsza niż spot czy wiec wyborczy – mówi „Rz” jeden ze współpracowników Kaczyńskiego

Jak przyznaje prof. Roman Backer, politolog z UMK w Toruniu: – W USA takie spotkania są normą, tak zdobywa się poparcie. W Europie tego się raczej nie praktykuje.

Wczoraj kandydat PiS spotkał się z przedstawicielami środowisk wiejskich w Rawie Mazowieckiej. – Polska musi być albo silnym państwem, albo nie będzie jej w ogóle. Będę dbał o siłę polskiego państwa – mówił Kaczyński. Obiecał też rolnikom walkę o to, by otrzymywali od UE takie wsparcie, jak farmerzy niemieccy czy francuscy.

Spotkań z reprezentantami różnych grup sztabowcy PiS zaplanowali w tym tygodniu kilka. Na przykład na wczorajszy wieczór debatę „Program dla kultury” z udziałem przedstawicieli środowisk twórców. Dziś w Warszawie Kaczyński ma rozmawiać z samorządowcami o rozwoju regionalnym, w środę w Poznaniu spotkać się z naukowcami, tego samego dnia wieczorem w Warszawie z rolnikami, w piątek też w Warszawie z młodzieżą. Planowany jest również panel dotyczący wojska.

– Taka forma dotarcia do określonych grup społecznych może przynieść pozytywne efekty. Ludzie widzą już, że w latach 2007 – 2009 panował zastój społeczny, i chcą zmian – ocenia dr Waldemar Paruch, politolog z UMCS w Lublinie.

Ale zaznacza, że powodzenie takiej kampanii zależy od tego, czy przedstawione podczas dyskusji z przedstawicielami danej grupy koncepcje zostaną odpowiednio nagłośnione w reprezentowanym przez nich środowisku. I wskazuje, że PiS już zaniedbał walkę o poparcie przedsiębiorców.

– To błąd, że nie nagłośniono, iż Kaczyński ma ofertę dla przedsiębiorców korzystniejszą niż Komorowski. Nie przypomniano, że to PiS obniżył podatki – dodaje dr Paruch.

Do pierwszej tury wyborów prezydenckich, czyli 20 czerwca, sztab PiS nie zaskoczy już nowym plakatem ani klipem – ustaliła „Rz”.

– Nie planujemy w tym terminie nowego spotu – potwierdza Adam Bielan, członek sztabu wyborczego Jarosława Kaczyńskiego.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem