Aktualizacja: 25.11.2015 12:17 Publikacja: 25.11.2015 12:17
Foto: materiały prasowe
- Według badań NBP, granica opłacalności eksportu w dolarach leży w okolicach 3,0-3,1 złotego za dolara, zatem tak wysoki kurs, jak notowany obecnie, oznacza wysoką zyskowność eksportu w tym kierunku – mówi Marcin Luziński, ekonomista Banku Zachodniego WBK.
USA, choć są najsilniejszą gospodarką na świecie, nie należą jednak do największych odbiorców polskiego eksportu. Według wstępnych danych GUS, polski eksport do USA po pierwszych 8 miesiącach obecnego roku wyniósł 2,9 mld dol. i na dodatek był niższy w ujęciu rocznym o 7,7 proc. W roku ubiegłym Stany Zjednoczone były dla Polski dopiero 13 partnerem pod względem wartości wysyłanych za granice towarów. Tymczasem ocenia się, że amerykański rynek może być dla polskich przedsiębiorców perspektywicznym. Jest bardzo chłonny, charakteryzuje się wysokim bezpieczeństwem obrotu i przejrzystością działania potencjalnych partnerów. Atutem jest także stabilność regulacji prawnych. Z drugiej strony, rządzące nim zasady wymagają bardzo dobrego przygotowania do ekspansji, wysokiej jakości produktu eksportowego, a potem starań w utrzymaniu już zdobytej pozycji.
1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie ze strony uczestników – tak zapowiada się XVII edyc...
Przywództwo w dobie sztucznej inteligencji, strategie oparte na danych i budowanie zespołów przyszłości – to gor...
W dniach 8-9 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych...
Eksperci i przedstawiciele branży gazowej będą rozmawiać dziś o transformacji sektora w kontekście strategicznyc...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Jaki jest potencjał, tempo i bariery przyrostu miksu odnawialnego? Będą o tym debatować uczestnicy XVII Europejs...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas