Polscy eksporterzy branży ICT wchodzą na amerykański rynek

Na sukces mają szansę firmy, które będą produkować na potrzeby wybranej grupy odbiorców.

Publikacja: 23.11.2015 20:00

Polskie firmy muszą szukać nowych rynków

Polskie firmy muszą szukać nowych rynków

Foto: 123RF

W polskim eksporcie nabiera znaczenia sektor technologii informacyjnych i komunikacyjnych ICT. Zdaniem ekonomistów będzie się przyczyniał do umocnienia pozycji Polski w globalnej sprzedaży towarów i usług. – Gospodarki oparte na wiedzy i technologiach informacyjnych będą jedynymi liczącymi się w perspektywie kolejnych lat – uważa Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu w Banku Zachodnim WBK.

Polscy eksporterzy z sektora ICT rozwijają sprzedaż głównie w Niemczech i pozostałych krajach Europy Zachodniej, a także w Stanach Zjednoczonych. Rynek amerykański jest szczególnie obiecujący. USA pozostają największą i najbardziej zaawansowaną technologicznie gospodarką na świecie. Niektóre polskie firmy już uruchomiły tam oddziały.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne