Urząd powiadomi o PESEL

Organ gminy drogą listowną lub elektroniczną wyśle informację o nadanym numerze ewidencji ludności

Publikacja: 21.02.2011 03:35

Urząd powiadomi o PESEL

Foto: www.sxc.hu

Zmieni się procedura nadawania numeru PESEL. To skutek zmian w rozporządzeniu w sprawie nadawania tego numeru. Jego projekt przygotowało właśnie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Zobacz projekt rozporządzenia w sprawie nadawania numeru PESEL (pdf, 216 KB) i załączniki: wniosek o nadanie numeru PESEL (pdf, 340 KB) i powiadomienie w sprawie nadania/zmiany numeru PESEL (pdf, 128 KB)

Nowe przepisy zmieniają wzór wniosku o nadanie numeru PESEL (określony został on w załączniku nr 1 do rozporządzenia). Osoba, która wystąpi o nadanie numeru ewidencyjnego, będzie musiała podać w nim dane osobowe, dane dotyczące miejsca urodzenia i rodziców, informacje określające stan cywilny, a także wskazać podstawę prawną upoważniającą do otrzymania numeru. Jak wskazują autorzy projektowanych przepisów, konieczność zmiany wzoru wniosku wynika z wprowadzonych ustawą zmian w zakresie danych gromadzonych w rejestrze PESEL.

Projekt rozporządzenia określa też wzór i procedurę powiadomienia osoby fizycznej o nadanym lub zmienionym numerze PESEL. Obowiązek ten będzie ciążył na organie gminy. Powiadomienie będzie mogło nastąpić w formie pisemnej (wzór powiadomienia określa załącznik nr 2 do rozporządzenia) albo elektronicznej – jeżeli dana osoba wyrazi na to zgodę. Zdaniem autorów projektu zmiana ta pozytywnie wpłynie na realizację obowiązku ciążącego na organach gmin dokonywania takich powiadomień i ujednolici w skali kraju formę tego powiadomienia.

Projektowane przepisy określają też sposób obliczania liczby kontrolnej w numerze PESEL. Da to podstawę prawną do stosowania takiego algorytmu. Dotychczas sposób ten nie był zawarty w żadnym akcie prawnym.

etap legislacyjny: uzgodnienia międzyresortowe

 

 

Zmieni się procedura nadawania numeru PESEL. To skutek zmian w rozporządzeniu w sprawie nadawania tego numeru. Jego projekt przygotowało właśnie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Zobacz projekt rozporządzenia w sprawie nadawania numeru PESEL (pdf, 216 KB) i załączniki: wniosek o nadanie numeru PESEL (pdf, 340 KB) i powiadomienie w sprawie nadania/zmiany numeru PESEL (pdf, 128 KB)

W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"