Reklama
Rozwiń
Reklama

Urząd powiadomi o PESEL

Organ gminy drogą listowną lub elektroniczną wyśle informację o nadanym numerze ewidencji ludności

Publikacja: 21.02.2011 03:35

Urząd powiadomi o PESEL

Foto: www.sxc.hu

Zmieni się procedura nadawania numeru PESEL. To skutek zmian w rozporządzeniu w sprawie nadawania tego numeru. Jego projekt przygotowało właśnie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Zobacz projekt rozporządzenia w sprawie nadawania numeru PESEL (pdf, 216 KB) i załączniki: wniosek o nadanie numeru PESEL (pdf, 340 KB) i powiadomienie w sprawie nadania/zmiany numeru PESEL (pdf, 128 KB)

Nowe przepisy zmieniają wzór wniosku o nadanie numeru PESEL (określony został on w załączniku nr 1 do rozporządzenia). Osoba, która wystąpi o nadanie numeru ewidencyjnego, będzie musiała podać w nim dane osobowe, dane dotyczące miejsca urodzenia i rodziców, informacje określające stan cywilny, a także wskazać podstawę prawną upoważniającą do otrzymania numeru. Jak wskazują autorzy projektowanych przepisów, konieczność zmiany wzoru wniosku wynika z wprowadzonych ustawą zmian w zakresie danych gromadzonych w rejestrze PESEL.

Projekt rozporządzenia określa też wzór i procedurę powiadomienia osoby fizycznej o nadanym lub zmienionym numerze PESEL. Obowiązek ten będzie ciążył na organie gminy. Powiadomienie będzie mogło nastąpić w formie pisemnej (wzór powiadomienia określa załącznik nr 2 do rozporządzenia) albo elektronicznej – jeżeli dana osoba wyrazi na to zgodę. Zdaniem autorów projektu zmiana ta pozytywnie wpłynie na realizację obowiązku ciążącego na organach gmin dokonywania takich powiadomień i ujednolici w skali kraju formę tego powiadomienia.

Projektowane przepisy określają też sposób obliczania liczby kontrolnej w numerze PESEL. Da to podstawę prawną do stosowania takiego algorytmu. Dotychczas sposób ten nie był zawarty w żadnym akcie prawnym.

Reklama
Reklama

etap legislacyjny: uzgodnienia międzyresortowe

 

 

Zmieni się procedura nadawania numeru PESEL. To skutek zmian w rozporządzeniu w sprawie nadawania tego numeru. Jego projekt przygotowało właśnie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Zobacz projekt rozporządzenia w sprawie nadawania numeru PESEL (pdf, 216 KB) i załączniki: wniosek o nadanie numeru PESEL (pdf, 340 KB) i powiadomienie w sprawie nadania/zmiany numeru PESEL (pdf, 128 KB)

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama