Bezrobotny zarejestruje się w urzędzie pracy przez Internet

Na wizytę w urzędzie można się umówić drogą elektroniczną. Podobnie jest z rejestracją. Przez Internet wyślemy też dokumenty potwierdzające kwalifikacje.

Publikacja: 27.05.2013 09:05

Bezrobotny już nie musi przychodzić do urzędu pracy, aby się zarejestrować. Może zrobić to przez specjalny formularz elektroniczny, zamieszczony na stronie internetowej Ministerstwa Pracy, w Biuletynie Informacji Publicznej lub na elektronicznej platformie usług administracji publicznej. W formularzu tym wpisuje wszystkie dane. Dokumenty potwierdzające wykształcenie i doświadczenie zawodowe załącza do wniosku w postaci skanów.

Elektroniczny wniosek nie wymaga kosztownego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego certyfikatu. Można go zabezpieczyć za pomocą zaufanego profilu wykorzystywanego na platformie usług e-PUAP.

Bezrobotny lub poszukujący pracy przed pójściem do urzędu może przez Internet przesłać swoje dane i umówić się na wizytę. Dzięki temu nie będzie czekał w kolejce i szybciej załatwi formalności.

Mimo że cały proces odbywa się na odległość, bezrobotny musi rejestrować się w urzędzie właściwym ze względu na miejsce zameldowania. Jedynie osoby poszukujące pracy, czyli zatrudnieni, którzy na przykład są w okresie wypowiedzenia umowy, będą mogli się zarejestrować w kilku urzędach pracy, czyli tam, gdzie widzą dla siebie szanse na ponowne zatrudnienie.

Bezrobotny lub poszukujący pracy może podać we wniosku o rejestrację w urzędzie pracy także numer telefonu i adres e-mail, co ma ułatwić kontakt z urzędem.

E-rejestrację już kilka tygodni temu wprowadziły urzędy pracy w Warszawie i we Wrocławiu. Teraz skorzystanie z nowych technologii będzie możliwe w całej Polsce.

podstawa prawna: rozporządzenie ministra pracy z 12 listopada 2012 r. DzU z 26 listopada, poz. 1299

Bezrobotny już nie musi przychodzić do urzędu pracy, aby się zarejestrować. Może zrobić to przez specjalny formularz elektroniczny, zamieszczony na stronie internetowej Ministerstwa Pracy, w Biuletynie Informacji Publicznej lub na elektronicznej platformie usług administracji publicznej. W formularzu tym wpisuje wszystkie dane. Dokumenty potwierdzające wykształcenie i doświadczenie zawodowe załącza do wniosku w postaci skanów.

Elektroniczny wniosek nie wymaga kosztownego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego certyfikatu. Można go zabezpieczyć za pomocą zaufanego profilu wykorzystywanego na platformie usług e-PUAP.

W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w Polsce
Głosy Trzaskowskiego przypisane Nawrockiemu. „To nie jest jakaś wielka tragedia"