Reklama
Rozwiń
Reklama

Hotele mają się coraz gorzej. Fatalne perspektywy

Niska frekwencja i dalszy wzrost kosztów coraz bardziej utrudniający funkcjonowanie hoteli – takiego scenariusza spodziewa się branża hotelarska w Polsce w czwartym kwartale 2022 r.

Aktualizacja: 17.10.2022 10:03 Publikacja: 17.10.2022 09:49

Hotele mają się coraz gorzej. Fatalne perspektywy

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z przedstawionych w poniedziałek wyników najnowszego badania Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), w październiku sytuacja sektora ma się pogorszyć w porównaniu do września, a perspektywy na kolejne miesiące są jeszcze bardziej niepokojące. Niewiadomą jest okres świąteczno-noworoczny – jak dotąd, Polacy wstrzymują się z rezerwacjami.

Przeszło jedna trzecia hotelarzy informuje o frekwencji w październiku na poziomie poniżej 30 proc. miejsc (miesiąc wcześniej tylko 12 proc.), z kolei zaledwie jedna piąta hoteli powinna mieć wykorzystaną ponad połowę pokojów. W listopadzie może być znacznie gorzej: 83 proc. hoteli posiada rezerwacje poniżej 30 proc. miejsc, natomiast frekwencję powyżej 50 proc. wskazało zaledwie 3 proc. obiektów – poinformowała IGHP. Jeszcze słabiej, przynajmniej na razie, zapowiada się grudzień.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Usługi
Allegro ogłosiło dużą inwestycję w centrum Polski. Setki nowych miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Usługi
Sebastian Mikosz: Poczta jest wygodnym obiektem ataku, zwłaszcza jeżeli walczy z konkurencją
Usługi
Kurier na etacie? Dostawy mogą zdrożeć o 12 proc.
Usługi
Poczta Polska przejmie Orlen Paczkę. Nowy gracz namiesza na rynku
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Usługi
Duńska poczta żegna się z papierem. Kto następny?
Reklama
Reklama