Reklama

PPK będą dalej rosnąć. Nie można zaniedbać edukacji i promocji

Jeżeli uda nam się rozruszać sektor publiczny, to myślę, że w ciągu 5 lat osiągnięcie 80-proc. partycypacji w PPK jest możliwe. Najważniejsza jest jednak stabilizacja programu - mówi Marta Damm-Świerkocka z zarządu PFR Portal PPK.

Publikacja: 09.07.2025 04:34

Marta Damm-Świerkocka

Marta Damm-Świerkocka

Foto: materiały prasowe

Pracownicze plany kapitałowe krzepną. Mają 6 lat, coraz więcej uczestników i kapitału. Trzeba je jeszcze promować?

Zdecydowanie tak. Promować i uczyć korzystania z PPK. To właśnie robi powołana do tego spółka PFR Portal PPK. Przerzucenie teraz obowiązku promocji i upowszechniania PPK na instytucje, które nimi zarządzają, byłoby pomyłką. Jesteśmy powołani do tego ustawowo, umiemy to robić. I powinniśmy to robić jeszcze przynajmniej przez pięć lat, do czasu aż osiągniemy 80 proc. partycypacji pracowników w tym programie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Coraz więcej kierowców rezygnuje z napraw. Winne ceny i drogie części
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama