Reklama

Nadal duże straty z powodu klęsk żywiołowych

Firmy ubezpieczeniowe będą musiały wydać w tym roku ponad 100 mld dolarów (92,8 mld euro) na pokrycie skutków kataklizmów i klęsk żywiołowych w wielu krajach — oszacowało towarzystwo reasekuracyjne Swiss Re.

Publikacja: 10.12.2023 08:18

Nadal duże straty z powodu klęsk żywiołowych

Foto: Bloomberg

Kończący się rok był trzecim z rzędu tragicznym rokiem, w którym wartość odszkodowań przekroczy 100 mld dolarów. Najbardziej niszczycielskimi i kosztownymi były trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii, szkody z tego powodu wyniosły 6 mld dolarów, a to nie koniec wyliczeń.

Straty spowodowane przez burze, gwałtowne opady i powodzie doszły do rekordowego poziomu 60 mld dolarów. W ciągu ostatnich 30 lat rosły regularnie o 7 proc. rocznie — wyliczyli specjaliści ze Swiss Re. W Stanach Zjednoczonych przekroczyły po raz pierwszy 50 mld dolarów, W Europeie Włochy najbardziej ucierpiały z powodu powodzi — szkody wyniosły 3,3 mld dolarów. Pięc dni fatalnej pogody w północno-zachodniej Francji (1-5 listopada), zwłaszcza w regionie Hauts-de-France dotknął 517 tys. mieszkańców, a szkody oszacowano na razie na 1,3 mld euro — podała odrębnie federacja France Assureurs.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Coraz więcej kierowców rezygnuje z napraw. Winne ceny i drogie części
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama