Ubezpieczyciele wycofują się pokrywania ryzyka wojny w transporcie morskim

Firmy ubezpieczeniowe wycofują się od 1 stycznia z pokrywania ryzyka wojny w transporcie morskim z i do Rosji, Ukrainy i Białorusi, bo wcześniej zrezygnowały z tego firmy reasekuracyjne. Wyjątkiem będzie Japonia, której rząd zwrócił się o ubezpieczanie ryzyka w transporcie ciekłego gazu z Sachalina

Publikacja: 28.12.2022 17:31

Ubezpieczyciele wycofują się pokrywania ryzyka wojny w transporcie morskim

Foto: Adobe Stock

Towarzystwa reasekuracyjne, które ubezpieczają firmy ubezpieczeniowe przedłużają zwykle 1 stycznia 12-miesięczne umowy ze swymi klientami. To pozwoliłoby tym ostatnim ustalić zakres ryzyka pierwszy raz od czasu dojścia do wojny na Ukrainie, po poniesionych już stratach z powodu tego konfliktu i po huraganie Ian na Florydzie

Zrzeszenia firm ubezpieczeniowych tzw. P&I kluby oferujące odszkodowania ochronne i odszkodowawcze, które w transporcie morskim dotyczą kadłuba i maszynerii statku dla armatora oraz ładunku dla jego właścicieli. Typowe ubezpieczenie P&I obejmuje ryzyko uszkodzenia ładunku podczas transportu, ryzyka wojny i ryzyka szkód w środowisku (wyciek ropy, inne skażenia).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ubezpieczenia
Zmiana za sterami PZU Życie
Ubezpieczenia
Szefowa LINK4 odchodzi ze stanowiska. Oficjalnie: Chęć realizacji nowych wyzwań
Ubezpieczenia
Uniqa: Europa Środkowo-Wschodnia ma ogromy potencjał. Wydatki na polisy rosną
Ubezpieczenia
Koniec wojny cenowej na rynku OC, ale rośnie liczba przestępstw
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Ubezpieczenia
Mocno rośnie wartość wykrytych wyłudzeń „na zgon”