Reklama

Ubezpieczyciele wycofują się pokrywania ryzyka wojny w transporcie morskim

Firmy ubezpieczeniowe wycofują się od 1 stycznia z pokrywania ryzyka wojny w transporcie morskim z i do Rosji, Ukrainy i Białorusi, bo wcześniej zrezygnowały z tego firmy reasekuracyjne. Wyjątkiem będzie Japonia, której rząd zwrócił się o ubezpieczanie ryzyka w transporcie ciekłego gazu z Sachalina

Publikacja: 28.12.2022 17:31

Ubezpieczyciele wycofują się pokrywania ryzyka wojny w transporcie morskim

Foto: Adobe Stock

Towarzystwa reasekuracyjne, które ubezpieczają firmy ubezpieczeniowe przedłużają zwykle 1 stycznia 12-miesięczne umowy ze swymi klientami. To pozwoliłoby tym ostatnim ustalić zakres ryzyka pierwszy raz od czasu dojścia do wojny na Ukrainie, po poniesionych już stratach z powodu tego konfliktu i po huraganie Ian na Florydzie

Zrzeszenia firm ubezpieczeniowych tzw. P&I kluby oferujące odszkodowania ochronne i odszkodowawcze, które w transporcie morskim dotyczą kadłuba i maszynerii statku dla armatora oraz ładunku dla jego właścicieli. Typowe ubezpieczenie P&I obejmuje ryzyko uszkodzenia ładunku podczas transportu, ryzyka wojny i ryzyka szkód w środowisku (wyciek ropy, inne skażenia).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Duże ułatwienie dla kierowców, czyli mStłuczka w mObywatelu
Ubezpieczenia
Dobre półrocze Grupy PZU. Segment OC wreszcie na plusie
Ubezpieczenia
Spółka LUX MED-u z licencją ubezpieczeniową. Jest decyzja KNF
Ubezpieczenia
Będzie konkurs na nowego prezesa PZU. Fuzja z Bankiem Pekao ciągle w mocy
Ubezpieczenia
Zmiana na stanowisku prezesa PZU. Rada nadzorcza odwołała Andrzeja Klesyka
Reklama
Reklama