Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 17.09.2025 08:46 Publikacja: 11.08.2022 03:00
Foto: Adobe Stock
Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych uzależnia wysokość kar za brak OC kierowców od minimalnego wynagrodzenia za pracę. To, wedle niedawno opublikowanego projektu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie płacy minimalnej na 2023 r., ma od 1 stycznia 2023 r. wynieść 3383 zł brutto, a pół roku później wzrośnie do 3450 zł.
Wspomniana ustawa wskazuje, że w razie ponaddwutygodniowego przerwania ciągłości ochrony z OC kierowca auta płaci 200 proc. „najniższej krajowej”, a samochodu ciężarowego, autobusu i ciągnika samochodowego 300 proc. Bazowa kara dla motocyklistów to zaś jedna trzecia minimalnego wynagrodzenia za pracę. Brak ciągłości ochrony ubezpieczeniowej przez okres wynoszący do 3 dni włącznie oraz 4–14 dni skutkuje obniżeniem kary naliczanej przez UFG – odpowiednio o 20 i 50 proc. Te zasady nie zmieniają się od lat.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Koniec papierowych formalności po kolizji drogowej dla użytkowników aplikacji mObywatel. Od 1 września dzięki mS...
W pierwszej połowie 2025 r. Grupa PZU wypracowała zysk netto wyższy o ponad 32 proc. niż rok wcześniej. Wynik z...
Komisja Nadzoru Finansowego na wniosek LUX MED oraz LUX MED Investment jednogłośnie zezwoliła na wykonywanie dzi...
W tle odwołania Andrzeja Klesyka z funkcji szefa PZU widać politykę, spór z załogą o podział zysków spółki i bli...
Sprawy potoczyły się błyskawicznie. W czwartek rano pojawiły się pierwsze informacje o planach odwołania szefa P...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas