Aktualizacja: 26.11.2016 09:26 Publikacja: 26.11.2016 08:34
Pan Andrzej jeździł ośmioletnim Renault Clio. Auto było w dobrym stanie, zadbane. W wyniku kolizji z winy innego kierowcy zostało uszkodzone. Ubezpieczyciel,w którym sprawca miał polisę OC, wycenił odszkodowanie w oparciu o ceny części oryginalnych, ale dokonał potrącenia amortyzacyjnego o 50 proc. Pan Andrzej nie zgadza się z tym stanowiskiem i walczy o zmianę decyzji towarzystwa.
Takich przypadków jest więcej. Kierowcy często narzekają, że towarzystwa stosują potrącenia amortyzacyjne, zwane również urealnieniem wartości części bądź merkantylnym ubytkiem ich wartości. Ubezpieczyciele argumentują, że ze względu na okres eksploatacji pojazdu, jego wiek i markę trzeba urealnić ceny części zamiennych o procentowy współczynnik amortyzacji, gdyż zastosowanie nowych części do naprawy starego pojazdu spowodowałoby bezpodstawne wzbogacenie się poszkodowanego.
Polska nie zdecydowała się na objęcie obowiązkowym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej e-hulajnóg i e-r...
Dlaczego Grupa PZU powinna się przekształcić w Holding PZU, co dalej z Alior Bankiem i Bankiem Pekao, co stanie...
PZU złożyło do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Chodzi o wypłatę nienależnego o...
Grupa PZU zwiększyła w 2024 r. przychody ze sprzedaży polis do 29,4 mld zł, a zysk netto największego polskiego...
Grupa PZU zwiększyła w 2024 r. przychody ze sprzedaży polis do 29,4 mld zł. Zysk netto największego polskiego ub...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas