Największy w kraju ubezpieczyciel do swojej oferty dla firm dołącza polisę PZU Antybiotyk. Pozwala ona na kupno dowolnego antybiotyku za 20 proc. jego ceny. Zakres nowego ubezpieczenia obejmuje wszystkie dostępne w Polsce antybiotyki, a jego cena to kilka złotych miesięcznie.
PZU jako jedyny ubezpieczyciel na polskim rynku oferuje produkt tego typu. To kolejny krok ubezpieczyciela w promowaniu polis związanych ze zdrowiem.
Taniej i powszechniej
W zeszłym roku firma ta pierwsza na rynku wprowadziła ubezpieczenie lekowe uzupełniające system refundacji NFZ. Obejmuje ono większość farmaceutyków sprzedawanych na receptę i umożliwia ich zakup za 20 proc. ceny detalicznej – resztę płaci ubezpieczyciel. Innowacyjność produktu polegała nie tylko na korzyści finansowej dla klienta, ale również na bardzo łatwym sposobie korzystania z polisy: jej posiadacz otrzymuje kartę, dzięki której już w aptece płaci niższą cenę, a nie musi ubiegać się o zwrot pieniędzy u ubezpieczyciela. Na tej samej zasadzie działać będzie PZU Antybiotyk.
Już teraz oferowane przez firmę ubezpieczenie lekowe obejmuje ponad 90 proc. środków dostępnych na receptę, w tym antybiotyki. Jaka była zatem logika wprowadzenia nowego produktu, którego zakres jest węższy?
– Dotychczasowe ubezpieczenie jest produktem kierowanym do firm, które w ramach uatrakcyjniania pakietów pozapłacowych chcą sfinansować je swoim pracownikom, czyli jest produktem z tzw. składką sponsorowaną. Natomiast przesłanką towarzyszącą wprowadzeniu ubezpieczenia PZU Antybiotyk było uzupełnienie naszej oferty o produkt dużo tańszy, który będzie mógł być kupowany przez samych pracowników, a nie tylko pracodawców, oraz który będzie dostępny również dla członków rodzin pracowników, w tym dla dzieci – tłumaczy Artur Smolarek, dyrektor zarządzający ds. ubezpieczeń zdrowotnych w PZU.