Polisa na dużo tańsze antybiotyki

PZU wprowadza rozwiązanie, dzięki któremu rachunek w aptece będzie aż o 80 proc. niższy. Liczy na duże zainteresowanie i milion klientów.

Aktualizacja: 15.07.2013 13:57 Publikacja: 15.07.2013 00:12

Polisa na dużo tańsze antybiotyki

Foto: Bloomberg

Największy w kraju ubezpieczyciel do swojej oferty dla firm dołącza polisę PZU Antybiotyk. Pozwala ona na kupno dowolnego antybiotyku za 20 proc. jego ceny. Zakres nowego ubezpieczenia obejmuje wszystkie dostępne w Polsce antybiotyki, a jego cena to kilka złotych miesięcznie.

PZU jako jedyny ubezpieczyciel na polskim rynku oferuje produkt tego typu. To kolejny krok ubezpieczyciela w promowaniu polis związanych ze zdrowiem.

Taniej i powszechniej

W zeszłym roku firma ta pierwsza na rynku wprowadziła ubezpieczenie lekowe uzupełniające system refundacji NFZ. Obejmuje  ono większość farmaceutyków sprzedawanych  na receptę i umożliwia ich zakup za 20 proc. ceny detalicznej – resztę płaci ubezpieczyciel. Innowacyjność produktu polegała nie tylko na korzyści finansowej dla klienta, ale również na bardzo łatwym sposobie korzystania z polisy: jej posiadacz otrzymuje kartę, dzięki której już w aptece płaci niższą cenę, a nie musi ubiegać się o zwrot pieniędzy u ubezpieczyciela. Na tej samej zasadzie działać będzie PZU Antybiotyk.

Już teraz oferowane przez firmę ubezpieczenie lekowe obejmuje ponad 90 proc. środków dostępnych na receptę, w tym antybiotyki. Jaka była zatem logika wprowadzenia nowego produktu, którego zakres jest węższy?

– Dotychczasowe ubezpieczenie jest produktem kierowanym do firm, które w ramach uatrakcyjniania pakietów pozapłacowych chcą sfinansować  je swoim pracownikom, czyli jest produktem z tzw. składką sponsorowaną. Natomiast przesłanką towarzyszącą wprowadzeniu ubezpieczenia PZU Antybiotyk było uzupełnienie naszej oferty o produkt dużo tańszy, który będzie mógł być kupowany przez samych pracowników, a nie tylko pracodawców, oraz który będzie dostępny również dla członków rodzin pracowników, w tym dla dzieci – tłumaczy Artur Smolarek, dyrektor zarządzający ds. ubezpieczeń zdrowotnych w PZU.

Powodem objęcia polisą akurat antybiotyków była masowość. Jak tłumaczy firma, korzystanie z tego typu leków jest w społeczeństwie powszechne.

Cel: milion klientów

PZU Lek dotychczas kupiło kilkadziesiąt tysięcy osób. Jak tłumaczy firma, ze względu na sponsorowany charakter składki potencjał sprzedażowy jest ograniczony do firm, które znajdują się w sytuacji finansowej pozwalającej na zaoferowanie swoim pracownikom benefitów.

– PZU Antybiotyk, który jest produktem dużo tańszym i może być opłacany bezpośrednio przez pracowników, ma dużo większy potencjał sprzedażowy. Naszą ambicją jest pozyskanie przynajmniej miliona klientów w ciągu najbliższych kilku lat – dodaje Artur Smolarek.

Rynek leków w Polsce wart jest około 30 mld zł rocznie, a według szacunków firmy badawczej IMS Health wprowadzona niedawno ustawa refundacyjna spowodowała zwiększenie i tak już wysokiego współpłacenia pacjentów za leki refundowane. W samym 2012 r. wydatki pacjentów na leki wzrosły o 1,4 mld zł w stosunku do roku 2011. Polska jest w czołówce krajów europejskich pod względem poziomu współpłacenia pacjentów za leki.

Według danych Eurostatu do 2060 r. liczba osób w wieku powyżej 65 lat wzrośnie u nas z obecnych 5 mln do ponad 11 mln. Z kolei zgodnie ze statystykami NFZ średnioroczny koszt leczenia osób w wieku poniżej  65 lat wynosi ok. 1,2 tys. zł, a dla pacjentów po 65. roku życia rośnie do 3,4 tys. zł.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki, z.reda@rp.pl

Rynek czeka na dobrowolne ubezpieczenia zdrowotne

Coraz głośniej o projekcie ustawy o dodatkowych dobrowolnych ubezpieczeniach zdrowotnych. Z nieoficjalnych informacji, dotychczas niepotwierdzonych przez Ministerstwo Zdrowia, wynika, że projekt ustawy ma być gotowy po wakacjach. Prywatne ubezpieczenia zdrowotne są standardowym uzupełnieniem powszechnego systemu opieki zdrowotnej we wszystkich krajach UE. Jak przyznają ubezpieczyciele, głównym płatnikiem za tego rodzaju ochronę są pracodawcy. W Polsce najbardziej zainteresowane takimi polisami mogą być międzynarodowe koncerny, które takie same benefity oferują pracownikom na całym świecie. Aby polisy zdrowotne się spopularyzowały, system musi się upowszechnić. Wtedy też spadną składki. Ze względu na sytuację gospodarczą w Polsce zainteresowanie podobnym rozwiązaniem, mimo że jest ono dostępne od kilkunastu lat, jest na razie znikome.

Największy w kraju ubezpieczyciel do swojej oferty dla firm dołącza polisę PZU Antybiotyk. Pozwala ona na kupno dowolnego antybiotyku za 20 proc. jego ceny. Zakres nowego ubezpieczenia obejmuje wszystkie dostępne w Polsce antybiotyki, a jego cena to kilka złotych miesięcznie.

PZU jako jedyny ubezpieczyciel na polskim rynku oferuje produkt tego typu. To kolejny krok ubezpieczyciela w promowaniu polis związanych ze zdrowiem.

Pozostało 90% artykułu
Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę