Aplikacje będą coraz popularniejsze w ubezpieczeniach

Aplikacje na komórki i tablety nadal nie się popularne przy sprzedaży polis. Będzie się to jednak szybko zmieniać.

Publikacja: 16.07.2013 14:45

Aplikacje będą coraz popularniejsze w ubezpieczeniach

Foto: Bloomberg

Zachowania klientów ubezpieczeniowych nie wskazują na palącą potrzebę rozwoju kanału mobilnego. Jak wynika z badań Ernst&Young, w Polsce mniej niż jeden na dziesięciu klientów kupuje polisę online, jednak blisko połowa przyznaje, że sieć jest dla nich ważnym źródłem zdobywania informacji o ofercie ubezpieczycieli. Porównanie ubezpieczeń komunikacyjnych deklaruje dwóch na pięciu badanych.

Największe wykorzystanie aplikacji mobilnych dotyczy na razie ubezpieczeń turystycznych. - Kanał mobilny ma coraz większy udział w sprzedaży ubezpieczeń. Widać tu duży wzrost i dynamikę, zwłaszcza na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Polacy mają coraz większe zaufanie do transakcji realizowanych przez Internet i coraz chętniej w Internecie kupują. Zwłaszcza młodzi ludzie są przyzwyczajeni do korzystania z nowości technologicznych i są bardziej chętni do zakupów online – komentuje Magdalena Marciniak , dyrektor ds. Rozwoju Produktów w BRE Ubezpieczenia. Jak przyznaje firma, ubezpieczenia przez Internet bardzo dobrze sprzedają się polisy komunikacyjne, turystyczne i inne majątkowe.

Niedawno aplikację mobilną uruchomiło Generali. Poza podstawowymi funkcjonalnościami (zgłoszenie wypadku, zgłoszenie szkody) użytkownicy mogą samodzielnie dokonać kalkulacji składki ubezpieczenia pojazdu. To narzędzie ma także dodatkowy wymiar – pozwala uniknąć zakupu pojazdu o niepewnej historii szkodowej oraz dokonać jego wstępnej, szacunkowej wyceny. – Klienci oczekują łatwości w dostępie do oferty, szybkiego procesu sprzedaży i jeszcze sprawniejszej likwidacji szkód, dlatego uważam, że aplikacje mobilne będą jednym z kierunków rozwoju ubezpieczeń – mówi Paweł Wróbel, rzecznik prasowy Grupy Generali

- Ubezpieczyciele, podobnie jak inne instytucje rynku finansowego muszą być przygotowani, że za kilkanaście lat dokonującym zakupów będzie zupełnie inne pokolenie, które nie będzie umiało korzystać z innych narzędzi jak telefon czy tablet. To, w dłuższej perspektywie czasu, może wyeliminować całkowicie tradycyjne kanały sprzedaży produktów finansowych, w tym ubezpieczeniowych – dodaje Magdalena Marciniak.

Jak uważają firmy, które zdecydowały się na aplikacje, dzięki nowoczesnym technologiom i sposobom kontaktu z klientem ubezpieczenia stają się produktem bardziej przyjaznym i zrozumiałym. - Oczywistymi kierunkami rozwoju aplikacji mobilnych wydają się obszar obsługi klienta oraz sprzedaż. Bardzo efektywne może być również wykorzystanie aplikacji dla usprawnienia pracy agentów lub likwidatorów - komentuje Elżbieta Wójcik, wiceprezes Avivy, która również ma aplikację mobilną do polis turystycznych.

To, co dla klientów jest dobrym, nowoczesnym rozwiązaniem, już nie koniecznie jest z takim optymizmem obserwowane przez pracowników firm ubezpieczeniowych. Nowe technologie oznaczają najczęściej automatyzację wielu procesów, a zatem możliwość redukcji zatrudnienia, co na rynku już można zaobserwować.

Zachowania klientów ubezpieczeniowych nie wskazują na palącą potrzebę rozwoju kanału mobilnego. Jak wynika z badań Ernst&Young, w Polsce mniej niż jeden na dziesięciu klientów kupuje polisę online, jednak blisko połowa przyznaje, że sieć jest dla nich ważnym źródłem zdobywania informacji o ofercie ubezpieczycieli. Porównanie ubezpieczeń komunikacyjnych deklaruje dwóch na pięciu badanych.

Największe wykorzystanie aplikacji mobilnych dotyczy na razie ubezpieczeń turystycznych. - Kanał mobilny ma coraz większy udział w sprzedaży ubezpieczeń. Widać tu duży wzrost i dynamikę, zwłaszcza na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Polacy mają coraz większe zaufanie do transakcji realizowanych przez Internet i coraz chętniej w Internecie kupują. Zwłaszcza młodzi ludzie są przyzwyczajeni do korzystania z nowości technologicznych i są bardziej chętni do zakupów online – komentuje Magdalena Marciniak , dyrektor ds. Rozwoju Produktów w BRE Ubezpieczenia. Jak przyznaje firma, ubezpieczenia przez Internet bardzo dobrze sprzedają się polisy komunikacyjne, turystyczne i inne majątkowe.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę