Rynek ubezpieczeń kurczy się też w sieci

O ponad 3 proc. spadła w pierwszym półroczu sprzedaż przez telefon i internet. Najbardziej, bo o 16 proc., skurczyła się sprzedaż ubezpieczeń ochrony prawnej, a o 14 proc. – szkód rzeczowych.

Publikacja: 29.08.2014 04:54

Rynek ubezpieczeń kurczy się też w sieci

Foto: PhotoXpress

Jeśli spojrzymy na ubezpieczenia komunikacyjne, które najchętniej kupujemy w sieci i przez infolinię, to w przypadku OC w pierwszych sześciu miesiącach tego roku kupiliśmy ich blisko 700 tys., podczas gdy rok temu prawie 733 tys. Spadek sięgnął 5 proc. Lepiej było w przypadku polis AC – ich sprzedaż skurczyła się o 2,6 proc., ze 182 do 177 tys.

Ta sytuacja nie dziwi jednej z głównych spółek direct w Polsce LINK4.

– Cały rynek ubezpieczeń komunikacyjnych się zmniejszył, więc wyniki sprzedaży direct, w której dominują polisy samochodowe, nie są zaskoczeniem – komentuje Mark Baran, rzecznik prasowy LINK4.

Zdecydowany wzrost tzw. kanał direct odnotował, jeśli chodzi o ofertę ubezpieczeń od różnych ryzyk finansowych. Wzrost sprzedanych polis sięgnął blisko 1,5 tys. procent – z 294 do 4540. Dziesięcioprocentowy wzrost odnotowały też ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ogólnej.

W sumie w pierwszym półroczu 2014 r. zawarliśmy 2,87 mln umów ubezpieczenia przez telefon i internet. Zapłaciliśmy za to 537 mln zł,  niemal 10 proc. mniej niż przed rokiem. Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez Polską Izbę Ubezpieczeń, za najchętniej kupowane w sieci i poprzez infolinię obowiązkowe polisy OC posiadaczy pojazdów zapłaciliśmy ponad 300 mln zł składki, a za autocasco – 103 mln zł. W ocenie Izby wyraźnie na znaczeniu zyskują ubezpieczenia od szkód rzeczowych – poziom składki wzrósł z 12,7 mln zł do 15,5 mln zł.

– Podział na ubezpieczycieli tradycyjnych i direct zatarł się – komentuje Paweł Zylm, przewodniczący Zespołu ds. Ubezpieczeń Direct PIU. – Większość firm direct od dłuższego czasu dociera do klientów także za pośrednictwem agentów, stąd spadek składki zbieranej przez telefon i internet.

Rynek direct – sprzedaż polis za pomocą telefonu i internetu – zadebiutował w Polsce  w 2003 r. Notował dynamiczny wzrost od 2006 r., w 2012 r. przekroczył 5 mln sprzedanych polis.

Jeśli spojrzymy na ubezpieczenia komunikacyjne, które najchętniej kupujemy w sieci i przez infolinię, to w przypadku OC w pierwszych sześciu miesiącach tego roku kupiliśmy ich blisko 700 tys., podczas gdy rok temu prawie 733 tys. Spadek sięgnął 5 proc. Lepiej było w przypadku polis AC – ich sprzedaż skurczyła się o 2,6 proc., ze 182 do 177 tys.

Ta sytuacja nie dziwi jednej z głównych spółek direct w Polsce LINK4.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę