Reklama
Rozwiń

Reputacja w ubezpieczeniach kluczowa

Zaufanie, jakim klienci darzą firmy ubezpieczeniowe, to bardzo ważny kapitał. Efektywność w branży ubezpieczeniowej oznacza bowiem przede wszystkim zbudowanie długofalowej relacji z klientem.

Publikacja: 31.08.2016 11:32

Reputacja w ubezpieczeniach kluczowa

Foto: Fotorzepa/Mateusz Pawlak

Tak uważa ekspert AIG. Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor działu Specialty Lines w polskim oddziale jednej z największych na świecie firm ubezpieczeniowych przekonuje, że kryzys zaufania konsumentów przekłada się na wyniki całej branży, która pomimo dużych możliwości rozwoju odnotowuje spadki wartości. W jego opinii warto więc podjąć nowe działania, umożliwiające efektywne zarządzanie reputacją.

Zdaniem eksperta Polska branża ubezpieczeniowa funkcjonuje obecnie w obliczu znacznych presji – niskich stóp procentowych, nacisków regulacyjnych czy znacznej konkurencyjności poszczególnych podmiotów na rynku. Holnicki-Szulc podkreśla, że iski poziom zaufania konsumentów jest jednym z najbardziej znaczących wyzwań, przed jakimi staje sektor w roku 2016. Choć nowe przepisy (np. dyrektywa IDD) wzmacniają pozycję klienta na rynku, m.in. wprowadzając dla firm obowiązek pełniejszego informowania klientów o szczegółach oferty i dopasowanie oferty do ich potrzeb, poziom zaufania klientów do branży jest nadal niewystarczający.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk prezesem PZU ze zgodą KNF
Ubezpieczenia
Zgrzyt na linii zarząd PZU - skarb państwa. Spółka wypłaci sowitą dywidendę
Ubezpieczenia
Zmiana za sterami PZU Życie
Ubezpieczenia
Szefowa LINK4 odchodzi ze stanowiska. Oficjalnie: Chęć realizacji nowych wyzwań
Ubezpieczenia
Uniqa: Europa Środkowo-Wschodnia ma ogromy potencjał. Wydatki na polisy rosną