Tak uważa ekspert AIG. Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor działu Specialty Lines w polskim oddziale jednej z największych na świecie firm ubezpieczeniowych przekonuje, że kryzys zaufania konsumentów przekłada się na wyniki całej branży, która pomimo dużych możliwości rozwoju odnotowuje spadki wartości. W jego opinii warto więc podjąć nowe działania, umożliwiające efektywne zarządzanie reputacją.
Zdaniem eksperta Polska branża ubezpieczeniowa funkcjonuje obecnie w obliczu znacznych presji – niskich stóp procentowych, nacisków regulacyjnych czy znacznej konkurencyjności poszczególnych podmiotów na rynku. Holnicki-Szulc podkreśla, że iski poziom zaufania konsumentów jest jednym z najbardziej znaczących wyzwań, przed jakimi staje sektor w roku 2016. Choć nowe przepisy (np. dyrektywa IDD) wzmacniają pozycję klienta na rynku, m.in. wprowadzając dla firm obowiązek pełniejszego informowania klientów o szczegółach oferty i dopasowanie oferty do ich potrzeb, poziom zaufania klientów do branży jest nadal niewystarczający.