Jesteś niezadowolony z decyzji towarzystwa ubezpieczeniowego dotyczącej odszkodowania (za niska kwota, odmowa wypłaty)? Możesz się odwołać. Najpierw powinieneś złożyć reklamację w towarzystwie. I dopiero wtedy, gdy ubezpieczyciel rozpatrzy reklamację, a ty nie będziesz zadowolony z jego stanowiska, możesz skorzystać z innych możliwości działania. Każde towarzystwo ma obowiązek poinformować klienta o obowiązujących procedurach reklamacyjnych już w momencie podpisywania z nim umowy.
Ubezpieczyciel nie może długo zwlekać z rozpatrzeniem reklamacji. W razie niedotrzymania 30–dniowego terminu (maksymalnie 60 dni w sprawach skomplikowanych) na ustosunkowanie się do reklamacji, przyjmuje się, że została ona rozpatrzona zgodnie z wolą klienta. Pomocną instytucją jest rzecznik finansowy, do którego można składać wnioski o interwencję albo wszczęcie postępowania polubownego. Obie drogi są możliwe dopiero po zakończeniu postępowania reklamacyjnego w towarzystwie.