Aktualizacja: 22.12.2019 14:32 Publikacja: 22.12.2019 11:51
Foto: Bloomberg
A prezes linii Akbar al Baker zapewnia, że konkurencja na tej blokadzie ucierpiała bardziej niż katarski przewoźnik. Koszty blokady są jednak niemałe. Tylko w roku finansowym 2019 Katarczycy stracili 639 mln dol., bo wydatki na paliwo w porównaniu z rokiem 2018 zwiększyły się o 1,3 mld dol. Wynika to z konieczności wydłużania rejsów z powodu omijania przestrzeni powietrznej Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Egiptu i Arabii Saudyjskiej.
W tej sytuacji Qatar Airways rozwijają się tam, gdzie jest to możliwe i rozbudowują port przesiadkowy w Dauha. Właśnie dodały trzecią rotację dziennie przez dwa dni w tygodniu na Lotnisku Chopina w Warszawie, uruchomiły rejsy do stolicy Botswany Gaborone wydłużając połączenie prowadzące przez Johannesburg. A w drugiej połowie 2019 poleciały z Dauhy do Mogadiszu i Rabatu oraz ostatnio do Luandy. Łącznie Katarczycy latają w Afryce do 20 miast. A w stolicy Rwandy, Kigali budują nowe lotnisko, w którym będą mieli 60 proc. udziałów. Po Turkish Airlines, które latają w Afryce do 30 miast, to katarska siatka jest najbardziej rozwinięta na tym kontynencie.
Obok KDP będzie tańsza oferta. Między Łodzią a Warszawą będzie kursował AeroExpress: co pół godziny, a w szczycie co 15 minut. Ma być podstawowym środkiem transportu między Warszawą, Łodzią i CPK – zapowiada Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg na realizację budowy 16 km drogi ekspresowej S52. To pierwszy odcinek Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), która ma przyspieszyć podróż na trasie z Krakowa do Bielska-Białej.
Do lotów do Izraela wracają właśnie Wizz Air i linie z Grupy Lufthansy. LOT i większość dużych linii z UE i Bliskiego Wschodu już tam są. Izraelczycy mają tylko kłopot z bezpośrednimi podróżami do USA, bo bilety są bardzo drogie.
Podczas konferencji prasowej po spotkaniu z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim premier Donald Tusk ujawnił informacje o rosyjskim zagrożeniu dla światowego lotnictwa. I raczej nie chodziło mu o groźbę zestrzelenie samolotów, przed czym ostrzega EASA.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Osoby podróżujące pociągami przeżywają dziś koszmar. W nocy z 14 na 15 stycznia niekorzystne warunki atmosferyczne sparaliżowały polską kolej, sieci trakcyjne są oblodzone, a pociągi opóźnione już nawet dziesięć godzin.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Trwają dyskusje jak finansować rozwój infrastruktury transportowej w UE. Ministerstwo Infrastruktury ma skrystalizowane poglądy na potrzeby Polski.
Park logistyczny w sąsiedztwie warszawskiego lotniska zaoferuje 11 tys. mkw. powierzchni. Obiekt ma być gotowy w lecie tego roku.
Obok KDP będzie tańsza oferta. Między Łodzią a Warszawą będzie kursował AeroExpress: co pół godziny, a w szczycie co 15 minut. Ma być podstawowym środkiem transportu między Warszawą, Łodzią i CPK – zapowiada Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.
Do lotów do Izraela wracają właśnie Wizz Air i linie z Grupy Lufthansy. LOT i większość dużych linii z UE i Bliskiego Wschodu już tam są. Izraelczycy mają tylko kłopot z bezpośrednimi podróżami do USA, bo bilety są bardzo drogie.
Rynek drogowych przewozów towarowych kusi inwestorów zyskami. Sztuczna inteligencja walczy o prymat ze spedytorami.
Nowelizacja prawa lotniczego odblokowuje inwestycje w otoczeniu lotnisk. Eksperci mówią o „przełamaniu inwestycyjnego paraliżu”.
Podczas konferencji prasowej po spotkaniu z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim premier Donald Tusk ujawnił informacje o rosyjskim zagrożeniu dla światowego lotnictwa. I raczej nie chodziło mu o groźbę zestrzelenie samolotów, przed czym ostrzega EASA.
Branża spodziewa się poprawy koniunktury na rynku magazynowy i powrotu inwestorów do zakupów wraz z malejącą ceną pieniądza.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas