Aktualizacja: 22.12.2019 14:32 Publikacja: 22.12.2019 11:51
Foto: Bloomberg
A prezes linii Akbar al Baker zapewnia, że konkurencja na tej blokadzie ucierpiała bardziej niż katarski przewoźnik. Koszty blokady są jednak niemałe. Tylko w roku finansowym 2019 Katarczycy stracili 639 mln dol., bo wydatki na paliwo w porównaniu z rokiem 2018 zwiększyły się o 1,3 mld dol. Wynika to z konieczności wydłużania rejsów z powodu omijania przestrzeni powietrznej Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Egiptu i Arabii Saudyjskiej.
W tej sytuacji Qatar Airways rozwijają się tam, gdzie jest to możliwe i rozbudowują port przesiadkowy w Dauha. Właśnie dodały trzecią rotację dziennie przez dwa dni w tygodniu na Lotnisku Chopina w Warszawie, uruchomiły rejsy do stolicy Botswany Gaborone wydłużając połączenie prowadzące przez Johannesburg. A w drugiej połowie 2019 poleciały z Dauhy do Mogadiszu i Rabatu oraz ostatnio do Luandy. Łącznie Katarczycy latają w Afryce do 20 miast. A w stolicy Rwandy, Kigali budują nowe lotnisko, w którym będą mieli 60 proc. udziałów. Po Turkish Airlines, które latają w Afryce do 30 miast, to katarska siatka jest najbardziej rozwinięta na tym kontynencie.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas