Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.01.2019 19:08 Publikacja: 21.01.2019 19:03
Foto: Bloomberg
- Nie należy mylić faktu bycia wielkim z faktem czempiona europejskiego, to nie jest koniecznie to samo - powiedziała komisarz ds. konkurencji na konferencji prasowej w Paryżu, po spotkaniu z francuskim ministrem gospodarki i finansów Bruno Le Maire. - Mamy do czynienia z dwoma czempionami europejskimi, dwoma przedsiębiorstwami bardzo ważnymi na rynkach europejskich i światowych - dodała.
Zapytana o możliwe dodatkowe cesje ze strony obu grup oświadczyła: - Jesteśmy bardzo zaawansowani w tej procedurze, a na tym etapie nasz telefon jest dostępny, nasza poczta elektroniczna również. Zastrzegła, że w żadnym stopniu nie komentuje konkretnej decyzji, ale procedurę generalnie.
Komisja zbada dogłębnie wpływ chińskich firm na rynek taboru kolejowego - dodała i zapewniła, że ta analiza będzie bardzo subtelna zarówno wobec rynku taboru szynowego, jak i sprzętu sygnalizacji.
Przed spotkaniem Le Maire powiedział, że zostały spełnione warunki, aby ta fuzja udała się. Zachodząca rewolucja geopolityczna wyraża się powstawaniem czempionów przemysłowych, których wcześniej ni8e było. W sektorze transportu kolejowego jest to przypadek chińskiej CRRC, która dysponuje gigantycznym rynkiem wewnętrznym. Należy dostosować nasze reguły konkurencji z XX wieku do warunków przemysłowych XXI wieku. Zabronienie fuzji Alstoma z Siemensem byłoby błędem ekonomicznym i pomyłką polityczną - powtórzył na spotkaniu z dziennikarzami przed rozmową z panią komisarz.
Według Francuza władze Niemiec i Francji, także szefowie obu firm są całkowicie zaangażowani w tę fuzję. - Uważamy, że ten związek jest dziś najlepszą odpowiedzią na wzrost wpływów Chin, leży w globalnym interesie europejskim, nie tylko francuskim i niemieckim.
Minister gospodarki Niemiec, Peter Altmaier powiedział, że jest za tą fuzją i zrobi wszystko co może, by ją wspierać. - Potrzebujemy w Europie międzynarodowych czempionów, którzy są w stanie konkurować globalnie - powiedział Reuterowi na marginesie konferencji o technologii w Monachium. - Rozmowy są na ważnym etapie i zrobimy wszystko, aby ten projekt miał szansę.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Rosyjski generał, który wydał rozkaz zestrzelenia samolotu rejsowego Azerbaijan Airlines, nie został ukarany. Wr...
Z braku maszyn Rosjanie sięgają po stare samoloty. Maszyna An-24, przewożąca 49 osób, rozbiła się na dalekim wsc...
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie jest to coraz większej zapaści. Z braku maszyn sięga po stare samoloty. Dziś ran...
Ryanair grozi, że jeśli wejdą cła na samoloty, to nie odbierze swoich boeingów. Dla Embraera 50-proc. taryfa ozn...
W sobotę rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym ATM_P 21 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas