Aktualizacja: 21.01.2019 19:08 Publikacja: 21.01.2019 19:03
Foto: Bloomberg
- Nie należy mylić faktu bycia wielkim z faktem czempiona europejskiego, to nie jest koniecznie to samo - powiedziała komisarz ds. konkurencji na konferencji prasowej w Paryżu, po spotkaniu z francuskim ministrem gospodarki i finansów Bruno Le Maire. - Mamy do czynienia z dwoma czempionami europejskimi, dwoma przedsiębiorstwami bardzo ważnymi na rynkach europejskich i światowych - dodała.
Zapytana o możliwe dodatkowe cesje ze strony obu grup oświadczyła: - Jesteśmy bardzo zaawansowani w tej procedurze, a na tym etapie nasz telefon jest dostępny, nasza poczta elektroniczna również. Zastrzegła, że w żadnym stopniu nie komentuje konkretnej decyzji, ale procedurę generalnie.
Komisja zbada dogłębnie wpływ chińskich firm na rynek taboru kolejowego - dodała i zapewniła, że ta analiza będzie bardzo subtelna zarówno wobec rynku taboru szynowego, jak i sprzętu sygnalizacji.
Przed spotkaniem Le Maire powiedział, że zostały spełnione warunki, aby ta fuzja udała się. Zachodząca rewolucja geopolityczna wyraża się powstawaniem czempionów przemysłowych, których wcześniej ni8e było. W sektorze transportu kolejowego jest to przypadek chińskiej CRRC, która dysponuje gigantycznym rynkiem wewnętrznym. Należy dostosować nasze reguły konkurencji z XX wieku do warunków przemysłowych XXI wieku. Zabronienie fuzji Alstoma z Siemensem byłoby błędem ekonomicznym i pomyłką polityczną - powtórzył na spotkaniu z dziennikarzami przed rozmową z panią komisarz.
Według Francuza władze Niemiec i Francji, także szefowie obu firm są całkowicie zaangażowani w tę fuzję. - Uważamy, że ten związek jest dziś najlepszą odpowiedzią na wzrost wpływów Chin, leży w globalnym interesie europejskim, nie tylko francuskim i niemieckim.
Minister gospodarki Niemiec, Peter Altmaier powiedział, że jest za tą fuzją i zrobi wszystko co może, by ją wspierać. - Potrzebujemy w Europie międzynarodowych czempionów, którzy są w stanie konkurować globalnie - powiedział Reuterowi na marginesie konferencji o technologii w Monachium. - Rozmowy są na ważnym etapie i zrobimy wszystko, aby ten projekt miał szansę.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
Deweloper, spółka GLP, rozpoczął budowę swojego drugiego centrum logistycznego w Lędzinach. Obiekt zaoferuje 40 tys. mkw. powierzchni.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas