Enter Air chciałby wrócić do roku 2019

Byłbym zadowolony, gdyby w 2021 r. udało się osiągnąć wyniki podobne do tych z 2019 – mówi Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Air.

Aktualizacja: 13.12.2020 21:01 Publikacja: 13.12.2020 21:00

Enter Air chciałby wrócić do roku 2019

Foto: shutterstock

Branże lotnicza i turystyczna to te gałęzie gospodarki, które ucierpiały najmocniej w związku z pandemią. Wciąż nie wiadomo, jak może wyglądać przyszły rok, dlatego trudno dziś tworzyć plany zbyt mocno wybiegające w przyszłość.

Kiedy Enter Air zawrze umowy z biurami podróży? – Zwykle robimy to jesienią, jednak tym razem sytuacja jest na tyle skomplikowana, że wciąż nie wiemy, kiedy do tego dojdzie – tłumaczy Polaniecki.

Jak jednak dodaje, to opóźnienie nie jest większym problemem. – Wygląda na to, że tym razem nie będziemy musieli pozyskiwać nowych samolotów. Zwykle chcieliśmy podpisać umowy jak najszybciej, żeby mieć czas na powiększenie floty, jednak w przyszłym roku prawdopodobnie nie będzie takiej potrzeby. Zarówno my, jak i touroperatorzy czekamy jednak na większą jasność, jeśli chodzi o rozwój sytuacji – zaznacza dyrektor generalny największego polskiego przewoźnika czarterowego.

W ocenie Polanieckiego popyt na loty w Polsce i całej Europie jest zaskakująco wysoki. – Trudno jeszcze powiedzieć, jak ułoży się relacja popytu do podaży, bo nie do końca wiadomo, czy w przyszłym roku działać będą wszyscy nasi dotychczasowi konkurenci – przyznaje.

Przed rokiem Enter Air zakładał, że w 2020 r. flota samolotów powiększy się o kolejne dwie bądź trzy sztuki. Realizacja tych planów najwcześniej może jednak nastąpić w roku 2022.

Enter Air pozytywnie zaskoczył wynikami w III kwartale, który jest najważniejszym okresem w roku. Spółka działała na około 30 proc. w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem. Podobnie może wyglądać także IV kwartał, jednak jest to zwykle słaby okres w branży.

– Widzimy, że popyt pasażerów jest bardzo duży. Ludzie marzą o tym, żeby wyjechać, odpocząć po ostatnich miesiącach – podsumowuje Polaniecki.

Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne