Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 04.03.2021 19:01 Publikacja: 04.03.2021 17:21
Foto: Bloomberg
Firma założona w 2003 r. pracuje od maja 2004 nad takim samolotem, zaczęła współpracę z Airbusem, w grudniu 2017 zmieniła partnera na Lockheeda Martina, a w lutym 2019 kolejnym partnerem został Boeing.
AS2 ma być 12-osobową maszyną na syntetyczne paliwo, osiągającą prędkość do 1,4 Macha (ok. 1600 km/h) i o zasięgu 4750 mil morskich (8800 km). Na prace projektowe przewidziano budżet 4 mld dolarów, producent spodziewa się rynku 300 takich samolotów w ciągu 10 lat i 500 łącznie, w cenie po 120 mln dolarów. Ich produkcja zacznie się w 2023 r. w zakładzie firmy Aerion Park w Melbourne na Florydzie, trwa tam już od 2020 r. budowa centrali firmy. GE Aviation z konglomeratu General Electric zakończyła początkowy projekt nowego silnika turbowentylatorowego Affinity. W listopadzie 2020 producent zakończył testy modelu samolotu w tunelu aerodynamicznym francuskiego ośrodka badawczego ONERA.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas