Dwie nowe wady oprogramowania w MAX-ach

Boeing zapowiedział wprowadzenie w oprogramowaniu komputera kontroli lotu B737 MAX dwóch zmian, aby dostać zgodę na wznowienie ich używania po 2 katastrofach. Wady nie dotyczą systemu przeciwdziałania przeciągnięciu MCAS.

Publikacja: 08.04.2020 12:32

Dwie nowe wady oprogramowania w MAX-ach

Foto: Bloomberg

Jedna kwestia dotyczy przypuszczalnej wady mikroprocesora w komputerze kontroli lotu, która może doprowadzić do utraty takiej kontroli, czyli do samorzutnego wznoszenia się albo opadania samolotu; to zjawisko nosi nazwę niekontrolowanego trymera (runaway stabilizer) — wyjaśnił Bloomberg. W drugim przypadku może dojść do wyłączenia autopilota w końcowym etapie podejścia do lądowania — poinformował koncern. Żadnego z tych problemów nie zauważono podczas lotu, a nowa wersja oprogramowania zlikwiduje możliwość ich wystąpienia.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach