Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.06.2020 15:15 Publikacja: 21.06.2020 14:34
Heinz Hermann Thiele
Foto: Bloomberg
W negocjacjach z rządem i Brukselą przewoźnik zgodził się na oddanie 24 par działek czasowych startów i lądowania we Frankfurcie i Monachium, oraz odstawienie 100 samolotów. Wtedy zielone światło dla wsparcie linii wyraziła Komisja Europejska. Teraz jeszcze muszą się na warunki zgodzić akcjonariusze. I tu właśnie jest problem.
Bo pomoc może zostać zablokowana podczas WZA 25 czerwca przez jedną tylko osobę: niemieckiego miliardera, 79 -letniego Heinza Hermanna Thiele, największego inwestora wśród akcjonariuszy Lufthansy, który zgromadził w swoim portfelu 15,5 proc. udziałów w przewoźniku. I na razie naprawdę nie wiadomo jak ostatecznie będzie głosował, bo wcześniej wielokrotnie krytykował warunki pomocy. Uznał, że w trakcie negocjacji nie zadbano o interesy akcjonariuszy.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas