Za miesiąc remont Mostu Gdańskiego w Warszawie

W czerwcu Polskie Linie Kolejowe (PLK) zaczną remont Mostu Gdańskiego w Warszawie. W piątek spółka popisała umowę z wykonawcą. Inwestycja będzie kosztować 18 mln złotych.

Publikacja: 08.05.2015 14:49

Za miesiąc remont Mostu Gdańskiego w Warszawie

Foto: FotorzepaKS Krzysztof Skłodowski

Remont jest częścią przygotować do gigantycznej inwestycji – modernizacji czterech linii warszawskiego węzła kolejowego.

Prace na moście rozpoczną się w połowie czerwca. Kolej najpierw zabezpieczy wszystkie urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Roboty prowadzone będą na jednym lub drugim torze naprzemiennie, by po wolnej linii przejeżdżać mogły pociągi.

W ciągu dnia remontowana będzie konstrukcja przeprawy, natomiast w nocy techniczne składy mają dostarczać materiały. W planach jest wymiana blisko trzech kilometrów torów i podkładów kolejowych, naprawiane maja być stalowe przęsła, przyczółki i filary mostu. Prace mają się zakończyć we wrześniu 2016 roku. Wtedy pociągi będą mogły przejeżdżać przez most z prędkością 60 kilometrów na godzinę, czyli o 20 kilometrów szybciej niż teraz.

Most Gdański ma pół kilometra długości. Składa się z dwóch części: kolejowej i drogowo-tramwajowej. Usytuowany jest na linii kolejowej nr 20 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Praga. Każdego dnia przejeżdża nim blisko około 130 pociągów pasażerskich oraz 40 pociągów towarowych.

Remont mostu jest częścią prac na warszawskim węźle kolejowym, które mają zwiększyć przepustowość linii na czas remontu trasy średnicowej. Obecnie trwa projektowanie dwóch linii: Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska i Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska. PLK uwzględnia dostosowanie ich do zwiększonego ruchu aglomeracyjnego. Warszawa Gdańska musi być przygotowana do zwiększonej liczby pociągów, by korzystać z tej stacji podczas późniejszej modernizacji linii średnicowej.

Stacja Warszawa Gdańska będzie wtedy obsługiwała ruch dalekobieżny, skierowany tam w czasie remontu linii średnicowej w latach 2018-2022 z pominięciem Warszawy Zachodniej, Centralnej i Wschodniej. Stanie się więc głównym dworcem stolicy, z którego miałoby korzystać nawet ponad 50 tys. osób dziennie. Wcześniej – w roku 2016 ma się tam zacząć budowa nowego dworca w kompleksie biurowym, który będzie stawiać kosztem 2,2 mld złotych firma Ghelamco.

Remont jest częścią przygotować do gigantycznej inwestycji – modernizacji czterech linii warszawskiego węzła kolejowego.

Prace na moście rozpoczną się w połowie czerwca. Kolej najpierw zabezpieczy wszystkie urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Roboty prowadzone będą na jednym lub drugim torze naprzemiennie, by po wolnej linii przejeżdżać mogły pociągi.

Pozostało 84% artykułu
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy