Aktualizacja: 25.05.2015 19:38 Publikacja: 25.05.2015 18:42
Trasa Rail Baltica będzie miała tunel z Tallina (na zdjęciu) do Helsinek.
Foto: ROL
- Mamy już wstępny raport o inwestycji i wynika z niego, że prace trzeba kontynuować ze wszystkich sił - cytuje Emmę Kari radną z Helsinek portal Delfi. Obecnie trwają prace przygotowawcze - powstaje harmonogram budowy, dokumentacja techniczna oraz szczegółowy kosztorys. Już w lutym eksperci obu krajów ogłosili, że projekt będzie opłacalny.
Zdaniem helsińskich radnych obecna sytuacja gospodarcza w regionie sprzyja inwestycji, pomimo, że jej koszt jest szacowany na 9-13 mld euro, z czego połowę miały stanowić środki unijne i budżetowe obu państw a resztę kredyty komercyjne na 35-40 lat. Tunel miałby liczyć 50-56 km pod wodą (w zależności od miejsca połączenia) a w sumie 105 km. Głębokość wyniesie ok. 200 m, co czyniłoby go najdłuższą tego typu konstrukcją na świecie. Termin oddania wstępnie ustalono na 2030 rok. Władze obu stolic wyłożyły po 100 tys. euro na studia przygotowawcze.
Rosyjski dyktator podpisał dekret wymuszający na rosyjskich taksówkarzach przesiadkę na samochody marki łada i a...
Rosyjska awiacja sypie się coraz mocniej. Najczęściej wysiadają silniki i opony, których rosyjskie linie nie maj...
Za unijne pieniądze PKP Intercity kupi ponad pół setki szybkich lokomotyw i zmodernizuje blisko ćwierć tysiąca w...
Grupa PKP Cargo chce zbyć udziały w Euroterminalu Sławków i Terminalach Przeładunkowych Sławków-Medyka. Zarząd z...
Po raz pierwszy Bruksela szykuje się do ukarania rosyjskiego koncernu, którego spółka zależna miała kluczowe zna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas