Pociągi pojadą pod wodą

Strona fińska naciska na szybszą budowę podwodnego tunelu kolejowego, który ma połączyć stolice Finlandii i Estonii.

Aktualizacja: 25.05.2015 19:38 Publikacja: 25.05.2015 18:42

Trasa Rail Baltica będzie miała tunel z Tallina (na zdjęciu) do Helsinek.

Trasa Rail Baltica będzie miała tunel z Tallina (na zdjęciu) do Helsinek.

Foto: ROL

- Mamy już wstępny raport o inwestycji i wynika z niego, że prace trzeba kontynuować ze wszystkich sił - cytuje Emmę Kari radną z Helsinek portal Delfi. Obecnie trwają prace przygotowawcze - powstaje harmonogram budowy, dokumentacja techniczna oraz szczegółowy kosztorys. Już w lutym eksperci obu krajów ogłosili, że projekt będzie opłacalny.

Zdaniem helsińskich radnych obecna sytuacja gospodarcza w regionie sprzyja inwestycji, pomimo, że jej koszt jest szacowany na 9-13 mld euro, z czego połowę miały stanowić środki unijne i budżetowe obu państw a resztę kredyty komercyjne na 35-40 lat. Tunel miałby liczyć 50-56 km pod wodą (w zależności od miejsca połączenia) a w sumie 105 km. Głębokość wyniesie ok. 200 m, co czyniłoby go najdłuższą tego typu konstrukcją na świecie. Termin oddania wstępnie ustalono na 2030 rok. Władze obu stolic wyłożyły po 100 tys. euro na studia przygotowawcze.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy