David Neeleman zapowiedział już, że jego linia wejdzie do Star Alliance, sojuszu do którego należą między innymi i TAP i LOT. To będzie druga brazylijska linia - członek Stara. 23 lipca sojusz przyjmuje Avianca Brazil należącą do obywatela Brazylii z polskim paszportem, Germana Efromovicha.
—Zawsze chcieliśmy mieć w Brazylii dwóch partnerów - powiedział „Rzeczpospolitej" Mark Schwab, prezes Star Alliance.
— To ogromny rynek, a po przejściu linii TAM zostaliśmy tam bez linii partnerskiej. Teraz obydwaj przewoźnicy udostępnią pasażerom linii Stara łatwe połączenia - dodał Schwab.Na razie jednak nie jest znana data wejścia Azul do Sojuszu Gwiezdnego,ponieważ właściciel linii, David Neelemann zajęty jest przejmowaniem portugalskiego przewoźnika TAP.
Tak naprawdę jeszcze nie wiadomo ile pieniędzy dostanie z tej transakcji portugalski rząd z narodowego przewoźnika - TAP. Na razie minister transportu,Sergio Monteiro powiedział,że konsorcjum Gateway z udziałem amerykańskiego biznesmena Davida Neelemana zapłaci 354-488 mln euro.
To ma być bezpośredni zastrzyk kapitałowy. Płacąc za 61 proc. TAP Gateway przejmie także 1,4 mld euro długu przewoźnika. Ale portugalski rząd otrzyma teraz jedynie 10 mln euro i ok 140 mln w ciągu dwóch kolejnych lat. Ostateczna kwota będzie uzależniona od zysku linii. Przewidziano również, że rząd pozbędzie się pozostałych 34 proc. udziałów po roku 2017. Gatway ma przynajmniej przez 10 lat utrzymać siedzibę TAP w Lizbonie, sfinansować zakup 53 nowych samolotów, oraz wspierać rozwój stolicy Portugalii, jako centrum przesiadkowego.