Zmiana w rosyjskim rządzie sięgnęła także innych stanowisk ministerialnych. Stracił je nie tylko poprzednik Sawieliewa, Jewgienij Ditrich, ale i minister ochrony środowiska i surowców naturalnych.
Czytaj także: Dokąd poleci Aerofłot? Władimir Putin egzaminuje prezesa
Witalij Sawieliew kierował Aerofłotem od 2009 roku, a dwa lata temu został ponownie zatwierdzony na to stanowisko i 5-letnią kadencję. Wtedy też przygotował strategię dla przewoźnika do 2023 roku zakładającą szybki wzrost oferowania.
Sawieliew jest z wykształcenia inżynierem mechanikiem, a karierę zawodową zaczynał w hydroelektrowni na początku lat 70. Zeszłego wieku. Rosja była wtedy jeszcze częścią Związku Radzieckiego, a hydroelektrownia dostarczała energię dla ówczesnego Leningradu, dzisiaj St. Petersburga. Po rozpadzie ZSSR znalazł się w sektorze bankowym, a stamtąd trafił na stanowisko wiceprezesa Gazpromu.
W latach 2004-2007 był wiceministrem rozwoju gospodarczego skąd przeszedł do konglomeratu Sistiema, a stamtąd w 2009 roku do Aerofłotu, gdzie zastąpił zięcia Borysa Jelcyna, Walerija Okułowa. To Sawieliew stoi za szybką ekspansją największej rosyjskiej linii, która za jego kadencji rozbudowała się w grupę, w skład której wchodzą także Rossija, niskokosztowa Pobieda i operująca na wschodzie Rosji Aurora, która powstała z połączenia SAT Airlines i Avii.