Kolejka chętnych do budowy dwóch ekspresówek

Aż 29 firm i konsorcjów jest zainteresowanych budową odcinków dwóch tras ekspresowych: S19 oraz S17.

Publikacja: 30.10.2015 16:06

Kolejka chętnych do budowy dwóch ekspresówek

Foto: Bloomberg

Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczęła procedurę przetargową, mająca wyłonić wykonawców.

Najwięcej, bo 22 firmy zgłosiły się do budowy fragmentu S19. To przeszło 24-kilometrowy odcinek od węzła Lasy Janowskie do węzła Nisko Południe. Trasę podzielono na trzy fragmenty: Lasy Janowskie - Zdziary o długości ok. 9,3 km, Zdziary - Rudnik nad Sanem o długości ok. 9 km oraz Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o długości ok. 6 km. Potencjalni wykonawcy mogli składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na całość lub dowolnie wybraną ilość odcinków.

GDDKiA wybierze do drugiego etapu te podmioty, które spełnią określone warunki. Dotyczą one odpowiedniego dla skali inwestycji potencjału kadrowego, zdolności ekonomicznej i finansowej. Ważne będzie także doświadczenie w realizacji inwestycji drogowych. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie 3 kryteriów: ceny, terminu realizacji i okresu gwarancji.

Do budowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 przymierza się 7 wykonawców. To fragmenty obwodnicy Kołbieli oraz od obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina. Na 7-kilometrowy odcinek obwodnicy Kołbieli GDDKiA przewidziała kwote 278,4 mln zł. Najniższa oferta wyceniona była na ok. 225,5 mln zł, a najwyższa na ok. 289,8 mln zł. Zaprojektowanie i realizację kolejnego fragmentu trasy S17, od obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina, wyceniano od blisko 290 mln zł do ok. 392,3 mln zł. GDDKiA może tymczasem wydać ok. 416,5 mln zł.

- Po weryfikacji ofert ogłosimy wybór najkorzystniejszej. Następnie dokumentacja zostanie sprawdzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a brak odwołań i pozytywny wynik kontroli pozwolą na szybkie podpisanie umowy z wykonawcą - deklaruje GDDKiA.

Inwestycja na S17 będzie realizowana w trybie projektuj i buduj. Oznacza to, że przyszły wykonawca w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy opracuje projekt budowlany. Pięć miesięcy później, po uzyskaniu Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej ruszą prace budowlane. Nawierzchnia drogi wykonana będzie w technologii betonowej.

Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczęła procedurę przetargową, mająca wyłonić wykonawców.

Najwięcej, bo 22 firmy zgłosiły się do budowy fragmentu S19. To przeszło 24-kilometrowy odcinek od węzła Lasy Janowskie do węzła Nisko Południe. Trasę podzielono na trzy fragmenty: Lasy Janowskie - Zdziary o długości ok. 9,3 km, Zdziary - Rudnik nad Sanem o długości ok. 9 km oraz Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o długości ok. 6 km. Potencjalni wykonawcy mogli składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na całość lub dowolnie wybraną ilość odcinków.

Transport
Tak Unia Europejska zmieniła transport w Polsce
Transport
LOT wraca do zakupów. Polski przewoźnik na krótkiej liście miliardera
Transport
Maciej Lasek: Budowa CPK oznacza koniec Lotniska Chopina na Okęciu
Transport
Kubańskie linie lotnicze uziemione. Argentyńskie firmy odmówiły dostaw paliwa
Transport
Dobry kwartał Airbusa i kolejne problemy Boeinga
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?