Wzrost wynika zarówno z powiększenia sieci płatnych dróg jak i większej liczby pojazdów. Od początku uruchomienia systemu w połowie 2011 roku viaToll zarobił już prawie 5,5 miliarda złotych.
Pobór opłat obowiązuje na 3152 kilometrach dróg krajowych. Pieniądze z systemu odprowadzane są do Krajowego Funduszu Drogowego i finansują rozbudowę drogowej infrastruktury. W momencie uruchamiania viaToll w lipcu 2011 roku w systemie viaTOLL zarejestrowanych było nieco ponad 300 tys. pojazdów. Obecnie jest 523 tys. umów i nieco ponad 923 tys. pojazdów. Największą grupę przewoźników stanowią Polacy (61,3 proc.), następnie Niemcy (5,6 proc.), Litwini (3,5 proc.), Czesi (2,9 proc.), Ukraińcy (2,8 proc.), Rosjanie (2,7 proc.), Rumuni (2,2 proc.), Węgrzy (1,9 proc.), Słowacy (1,8 proc.) oraz Białorusini (1,6 proc.). ViaToll jest obowiązkowy dla pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. oraz autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej.
Ostatnie rozszerzenie systemu miało miejsce na początku lipca: dziewięć odcinków włączone wcześniej do ruchu na ośmiu trasach w różnych częściach kraju liczyło 251 kilometrów. Opłatami objęto wschodni kawałek A4 pomiędzy Tarnowem a Dębicą o długości 35 kilometrów. Ponadto opłaty pojawiły się na ekspresówce S3 od Gorzowa Wielkopolskiego do Skwierzyny (27 km), a także na trasie S5 pomiędzy węzłami Rydzyna i Korzeńsko (27 km). Płatne stały się dwa odcinki drogi ekspresowej S8: od Wielunia do Łasku (74 km) i od Jeżewa do Choroszczy (19 km). Na trasie S11 stanowiącej zachodnią obwodnicę Poznania opłaty pojawiły się pomiędzy węzłami Poznań Północ i Poznań Tarnowo Podgórne (13 km), a na drodze ekspresowej S12 viaToll zaczął działać od węzła Jastków do Kalinówki (33 km). Płatne stały się również dwa nowe odcinki ekspresówek na północy i na południu Polski: na trasie S61 - od węzła Raczki do węzła Suwałki Południe (12 km), a na drodze ekspresowej S69 - od Bielska-Białej Komorowic do Mikuszowic (11 km).
Prawdopodobnie pod koniec 2018 roku viaToll może zostać zastąpiony przez nowy system poboru opłat, który obejmie także koncesyjne odcinki autostrad, gdzie opłaty pobierane są przez koncesjonariuszy.